Yess! Känns skönt för egot att gissa rätt.Ja, trädet i förgrunden på första bilden och det på andra bilden är vanlig bok.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yess! Känns skönt för egot att gissa rätt.Ja, trädet i förgrunden på första bilden och det på andra bilden är vanlig bok.
Så jäkla fin. Villhöver...På tal om fina färger och ofantliga sug:
Visa bifogad fil 67797
Köpte med flit lite färre syrenhäckplantor än jag räknade med kommer behövas för den häck jag vill göra. Tänkte sätta in någon lite större "färdig" planta av annan färg här och där. Och tur är väl det för nu kan jag inte sluta titta på denna
"Beauty of Moscow" Alltså, hur fin?!
Nej det tror jag inte.Visst kan man plantera ner solrosor?
Ok tackNej det tror jag inte.
Hur menar du med plantera ned? Solrosor är lätta att odla, förutom att en del höga kan behöva stöd.Visst kan man plantera ner solrosor?
Som med tomater att man gräver ned dom så djupt att även delar av stammen/stjälken försvinner ned i jorden.Hur menar du med plantera ned? Solrosor är lätta att odla, förutom att en del höga kan behöva stöd.
Varför gör man så med tomater?Som med tomater att man gräver ned dom så djupt att även delar av stammen/stjälken försvinner ned i jorden.
Tomater kan bilda luftrötter/rötter längsmed stammen så om de råkat växa sig för långa och gängliga sätter man ned dem så långt man vill ha dem helt enkelt, så att de blir kortare och stadigare. Gör man det med fel sorts planta ruttnar stammen istället.Varför gör man så med tomater?
För att de ofta blir långa och taniga under förodlingen och när man gräver ned stammen så bildas det rötter på den vilket ger tomaten ett bättre rotsystem och en stabilare stam av det som sticker upp, man kan göra samma sak med chili och en del andra växter men inte med tex gurkväxter, de gillar inte att bli nedgrävda.Varför gör man så med tomater?