Fick lite gjort ikväll. Omplanterade lejongap i samma grupper som de stod i pluggarna. Tänker också plantera ut dem i grupper sen så det blir nog bra. Omplantering av hälften av tomaterna också, känns bra då de ännu var rätt små och jag kunde begrava stora delar av stammarna i jorden.
Gjorde också något som jag så sent som förra året tyckte var helt onödigt. Jag har sått ringblomma som jag ska förodla i tunneln. De tar ju sig jättebra med direktsådd men jag har så fina sorter att jag inte vill chansa. Jag blir också ganska slarvig med typ ringblommor, de är lite för enkla, så risken är att jag bara hattar ut dem nånstans och inte tar så bra hand om dem. Jag har också börjat gilla mer att sätta ut plantor än att direktså.
Sen omplanterade jag mina två gurkplantor och ställde i fönster istället för under lampan. De blommar och har fruktämnen så nu hoppas jag på att lyckas med fönstergurka.
(Vad tycker ni om dagens väder? Vi tänkte byta till sommardäck idag men ändrade oss...)
Visa bifogad fil 67755
Njuter just nu av att känna mig ovanligt redig och ordentligt med sådder och omplanteringar. Känns riktigt kul.