Jag älskar dem. De är dessutom bra till snitt, står väldigt länge.Nu blommar min jätterams! I höstas var plantorna helt uträknade för de hade knappt vuxit något sen planteringen.... Vilket var i maj nån gång. Men nu så
Visa bifogad fil 51898
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag älskar dem. De är dessutom bra till snitt, står väldigt länge.Nu blommar min jätterams! I höstas var plantorna helt uträknade för de hade knappt vuxit något sen planteringen.... Vilket var i maj nån gång. Men nu så
Visa bifogad fil 51898
Doftar himmelskt på kvällen i min trädgård.
Visa bifogad fil 51848
Det kan allt gå lite fel! Man tänker inte på vad många små saker man gör av bara farten. Att vattna är svårare än man kan tro!Påminnermig om en bekant som instruerat sin sambo om växterna under hennes bortavaro. De skulle ha viss mängd vattenoch till det näring.
Kommer hem och växterna ser allt annat än glada ut. det visade sig att de först fått vatten och sedan hade geniet hällt koncentrerad näring rakt över dem.
Älskar rams! Har getrams i hela trädgården spridd. Fick jätterams med en stängel av mamma, i år är det fyra stora stänglar. Så himla glad!Nu blommar min jätterams! I höstas var plantorna helt uträknade för de hade knappt vuxit något sen planteringen.... Vilket var i maj nån gång. Men nu så
Visa bifogad fil 51898
Nu fuskade jag. Har sått sallad och fått några plantor men det händer ingenting efter att de tittat upp ur jorden, de gör sig inte ens av med fröskalet. Var å den lokala blomsterhandeln alldeles nyss och där hade de fina salladspluggar för 5:-/st. Jag köpte 8 stycken.
Påminnermig om en bekant som instruerat sin sambo om växterna under hennes bortavaro. De skulle ha viss mängd vattenoch till det näring.
Kommer hem och växterna ser allt annat än glada ut. det visade sig att de först fått vatten och sedan hade geniet hällt koncentrerad näring rakt över dem.
En sådan har jag oxå,heter alla jätterams eller finns det en minirams med?Nu blommar min jätterams! I höstas var plantorna helt uträknade för de hade knappt vuxit något sen planteringen.... Vilket var i maj nån gång. Men nu så
Visa bifogad fil 51898
Den mindre heter getrams.En sådan har jag oxå,heter alla jätterams eller finns det en minirams med?
Vilt finns getrams, jätterams och kransrams. Min mor har också en trädgårdsvariant av miniatyrsort, den blir kanske 15 cm hög och är väldigt pyttig och söt.En sådan har jag oxå,heter alla jätterams eller finns det en minirams med?
Nej det är ju inte det. Är bara så frustrerande att allt skiter sig. Det enda som kommer som det ska är morötterna och 2 vitkålDet är inte fusk Min ork har inte räckt till för så mycket förodling jag velat göra så det jag orkat duger och sedan har jag köpt lite. Trädgården ska vara en njutning, inte ett betungade dåligt samvete.
Jag googlade alldeles nyss... och med tanke på vad du berättat är det humor att 5-6 pack av den säljs för omkring 400 spänn!
Edit: Känner du för att utöka beståndet har Horto Green 10-pack...