Bukefalos 28 år!

Trädstam som knastrar!!!

Sv: Trädstam som knastrar!!!

:eek: Men så intressant. Det låter verkligen som ett sugrör i ett nästan tomt glas.
Vad händer om ni vattnar det?
 
Sv: Trädstam som knastrar!!!

Vilket roligt träd! Men måste vara lite jobbigt att lyssna på?
Jag hade gissat på att det var törstigt.. det låter törstigt iallafall :up:
 
Sv: Trädstam som knastrar!!!

Det ser ut som en ask på stammen. Skulle kunna vara en döende ask (askskottssjukan) eller så är det så att den har växt så illa att den håller på att knäckas långsamt av sin egen tyngd och det är det som låter. Har du ingen hel bild Lena?
 
Sv: Trädstam som knastrar!!!

Spännande tråd att följa. Håller med om tanken på ask och sjukdom. I min by i Skåne finns det många stora askar och flera av dem håller sakta på att dö. Har visserligen inte hört nåt från dem men kanske ska ta en tur och lyssna?
 
Sv: Trädstam som knastrar!!!

Svarar både dig och Capable Case - ja, jag ska skicka filmen vidare! I morse var trädet tyst, till min stora besvikelse, bara hummade när jag la örat till. Men sen under dagen kom det igång igen, rejält. Nu, 9 på kvällen, sa min man att det tystnat igen, bara hummar. Men häromkvällen lät det sent också.

Med lite tur kommer det ut en arborist och lyssnar, hitskickad av en Bukefalist! ;)
 
Sv: Trädstam som knastrar!!!

Det är lite svårt med träd sorter:) Nyfiken på varför trädet låter o vad för sort det är.
Med vänlig hälsning
pudlan
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp