Det var fruktansvärt! Jag tror jag ska gå på fler pass.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, exakt det där var min reaktion efter mitt första spinning-pass också! Höll igång rätt bra med det i några månader efter det, så det blir bättre! Eller så blir man bara bättre på att hantera hur fruktansvärt det är...Det var fruktansvärt! Jag tror jag ska gå på fler pass.
Japp, fast bara halva!
Tack detsamma!Det är väl inte så bara! Jag ska springa Rosa Bandet-loppet på söndag .
Lycka till!
Jag hoppas kondisen kommer tillbaka snabbt! Känner att det ger lite samma känsla som Crossfit - dvs sadomasochistisk njutningHaha, exakt det där var min reaktion efter mitt första spinning-pass också! Höll igång rätt bra med det i några månader efter det, så det blir bättre! Eller så blir man bara bättre på att hantera hur fruktansvärt det är...
Mannen jobbar hemma idag så jag tog en 30 min jogg/pw-runda på lunchen och sen 45 min med barnvagn efter det för att söva bebis
Tycker det är helt ljuvligt med höst ärligt talat, detta är mitt ultimata träningsväder! Grå himmel och 12-14 grader är ju helt optimalt imo
Åh fy, är det en sådan här du menar?Jag har gett mig den på att bli bra på att staka innan längdskidsäsongen sätter igång så jag stakar på för fullt i stakmaskinen på gymmet. Det är inte min bästa gren så det går väldigt sakta framåt men nu orkar jag faktiskt staka på lite längre sträckor (i början orkade jag max 500 m). Jag har dessutom börjat tycka att det är riktigt kul. Idag blir det 45 minuter lugn stakning.
Åh fy, är det en sådan här du menar?
Visa bifogad fil 37193
I så fall är jag mäkta imponerad! Jag har bara provat några gånger men det har alltid slutat med att mina triceps brinner upp. Borde förmodligen testa igen.
Ja, det verkar vara en sådan där övning då det verkligen är viktigt att ha rätt teknik och den har jag då rakt inte hittat. Jag har aldrig riktigt lyckats lista ut hur jag ska kunna andas samtidigt, till exempelJa precis! Du anar inte vad modfälld jag var i början. I början föll jag skakandes ner i en svettpöl efter bara 500 meter. Men det är mycket är teknik har jag märkt. Man ska inte använda triceps särskilt mycket utan mest använda bålmuskulaturen.
Jag har gett mig den på att bli bra på att staka innan längdskidsäsongen sätter igång så jag stakar på för fullt i stakmaskinen på gymmet. Det är inte min bästa gren så det går väldigt sakta framåt men nu orkar jag faktiskt staka på lite längre sträckor (i början orkade jag max 500 m). Jag har dessutom börjat tycka att det är riktigt kul. Idag blir det 45 minuter lugn stakning.
Jag önskar att jag också kunde tycka att stakmaskinen är kul, hur kom du över tröskeln? Jag försöker verkligen att träna pannbenet och stå kvar i alla fall tio minuter, men oftast blir det bara hälften ska jag erkänna
Jag har bara erfarenhet av känningar av löparknä. Googla och se om det kan vara det. Det får jag bort genom att ta lite extra vila samt stretchar (se övn på YT). Nu sist tejpade jag knäet också.Frågar här eftersom många verkar ha koll. Verkar ha överansträngt ett knä. Just detta knä verkar jag överanstränga ibland, framförallt så gör det just nu ont att gå nerför trappor och när jag cyklar på min träningscykel. Efter 10- 15 minuter på cykel släpper det dock och knäet känns bra och "mjukt". Ska jag fortsätta eller pausa?
Just idag har jag inte tränat, men tagit voltaren och naproxen (ont i ryggen fick jag idag) med tigerbalsam på knäet.
Känner att jag har noll koll och behöver lite input (känns ju inte direkt som en grej man går till läkaren för och har inte direkt någon att bolla med).
Frågar här eftersom många verkar ha koll. Verkar ha överansträngt ett knä. Just detta knä verkar jag överanstränga ibland, framförallt så gör det just nu ont att gå nerför trappor och när jag cyklar på min träningscykel. Efter 10- 15 minuter på cykel släpper det dock och knäet känns bra och "mjukt". Ska jag fortsätta eller pausa?
Just idag har jag inte tränat, men tagit voltaren och naproxen (ont i ryggen fick jag idag) med tigerbalsam på knäet.
Känner att jag har noll koll och behöver lite input (känns ju inte direkt som en grej man går till läkaren för och har inte direkt någon att bolla med).