Mineur
Moderator
Nä, det får man nog ta ansvar för själv. Ber man om råd kan man såklart få det, och har man skador att ta hänsyn till är det ju såklart en helt annan grej, men överlag är det upp till var och en att bestämma vad som är rimligt att orka med.om jag minns rätt var det gymmet du f
går på nu någon form av PT i grupp? Hjälper de er även med råd om att lägga upp träningen på ett vettigt sätt som att avråda från för många tunga pass i rad? Min pt har en långsiktig plan för vart jag ska vara om ett år eller hade innan skadan och hjälper mig att lägga upp planen efter hur som är vettigast att träna.
Mitt misstag den senaste veckan var att boka in mig på deras tuffaste pass (helkroppspass med fokus på intensitet) tre gånger på 7 dagar vilket kanske var lite i överkant för en vanlig dödlig motionär som mig Det var de pass som funkade bäst med mitt övriga schema helt enkelt och jag tänkte inte längre än så, men framöver planerar jag att blanda upp det med med deras lite lugnare, mer styrke-fokuserade pass och köra max ett sådant där högintensivt pass per vecka.