Jag har problem med ordet "acceptera", ett ord jag har svårt att förhålla mig till, som betyder lite annat än vad det egentligen betyder för andra. Som en person med funktionsnedsättningar pratas det en del om att jag behöver acceptera det, vilket jag har svårt för, inte vill, inte kan. Jag tror att jag tolkar det som att man blir "låst", men som sagt, det är mitt problem med det ordet.
Jag menar precis samma som du, att man ska bekämpa brott så bra man kan, vara medveten om att brott kommer att begås, för det kommer alltid och har har alltid begåtts brott. Man ska förstås ha som något slags mål att bekämpa all brott, men vara medveten om att det i stort sätt är en omöjlighet att nå dit eftersom vi inte vill leva i ett samhälle som använder vilka metoder som helst för att komma tillrätta med allt.
Det här med svart städhjälp och svart snickare och Ulla som säljer ägg utan att ta upp det som hobbyverksamhet, det har ju pågått i alla år, det är inget nytt påfund, jag skulle bli förvånad om vanlig Svensson sysslade med svarta pengar mer nu än för 50-80 år sedan.