Trötta muskler - är jag bara gammal?

nosesharks

Trådstartare
Jag har mockat boxar och ridit hästar i hela mitt liv och har inte haft problem med den ansträngningen tidigare. För ett par år sedan blev jag gammal nog att skaffa reumatism i många av kroppens leder. Det är inget som syns på prover eller röntgenplåtar, men det ligger i generna och behandling med Metotrexat gör underverk, så jag märker extremt sällan av några symptom längre. Ungefär samtidigt fick jag också "problem" med musklerna. De flesta dagar är som vanligt, men vissa dagar får jag "mjölksyrekänningar" i armmusklerna redan när jag mockar första boxen för dagen och kan bli tvärtrött i utsidan av låren efter fem minuters lättridning/lätt sits, utan att jag kan skylla på att jag på något sätt ansträngt mig extra dagarna innan.

Jag biter ihop och gör det jag ska ändå, men med pauser eftersom jag upplever att jag tappar styrka och får onödig träningsvärk om jag pushar för hårt. De bra dagarna, det vill säga de allra flesta, känner jag inte av det alls och mockar lösdriften och står i lätt sits länge och väl utan att känna mig sliten och trött i musklerna eller får träningsvärk alls. Jag har inte hittat någon orsak, något som triggar, det är inte tidsmässigt regelbundet och mina googlingar ger inga vettiga resultat. Ska jag bry mig om att försöka involvera vårdcentralen? Kanske är det bara så här att bli gammal? Någon som haft liknande problem?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp