Tvätta häst.

B

Buick50

Nu börjar pållarna i stallet brunsta lite lätt och min pålle är alldeles nerpissad och luktar (vallack).
Så min fråga är: vad har ni för ngt och tvättar era hästar med?
Det sitter som f*n i pälsen på honom.
Hade det varit varmare så hade jag tagit ut honom och gjort en hel tvätt men där vi står är det tyvärr minusgrader.
/Ylva

Det e´ju inte lätt när brudarna är fullkomligt galna i honom :devil:
 
torrschampo kanske? vet ej, har aldrig testat! om det blir plusgrader snart så kanske du bara kan tvätta honom där han är lortig, och inte hela hästen nu innan det blir skönt väder ute!? eller ta en svamp med shampo på så blir det ju inte så blött. det är ju varmare i stallet än ute!
 
Yes diskmedel är bra på vissa fläkar.
Funkar super på vita ben.
/M
 
Tack för tipsen, har ju både yes och grön såpa hemma så det ska jag testa. :bow:
Om det är ngn som har testat torr schampo så tar jag gärna emot era åsikter om det då jag har haft lite funderingar på att testa det.
/Ylva
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 651
Senast: Lhas
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 381
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 392
Senast: Seabaz
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 512

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp