Jag som gillar smink/skönhetsprodukter har alltid tyckt att det är viktigt att köpa sådant som inte är djurtestat. Inom EU finns ett förbud mot djurtestat. Dock finns det andra marknader som har krav på djurtester för att få sälja tex Kina. Vilket har inneburit att dessa märken sagt ja till djurtester för de produkter som ska säljas där. Efter att ha läst det kunde jag inte längre använda sådana produkter som jag redan hade. Det var inte längre kul att använda tex Loreals prdudukter när jag vet att dessa kan ha droppats i en kanins ögon. Det fick mig att må illa... Så nu vill jag inte använda tex Loreal, Estee Lauder, Maybelline, MAC, Bobbi Brown, Kiehls, Revlon, Listerine, Vaseline, TRESemme, Pantene Pro-V, Head & Shoulders
Dessa är märken som jag har hittat över listor på produkter som säljs i Kina och har tillåtit djurtester....
Dock har jag senaste året läst en del artiklar om att detta ska ses över och förhoppningsvis ändras... Hoppas...Inga kaniner ska behöva få vårt smink eller schampo i ögonen...