Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

utbytbart koppjärn?

De finns nästan bara på Wintec/ Bates sadlar...annars finns det sadlar som sadelmakare kan ställa om bommen på...

men för att svara på din fråga istället kanske...*glömde*
Det går att se i framvalvet...du ska kunna öppna där och se koppjärnet. Iaf på Wintecs och Bates sadlar. Annars kan du ju fråga när du kolalr på sadel. Om det nu är så att du letar sadel.

E

empty

jag har nämligen en äldre modell av bates, bates caprilli allround...men har aldrig hört talas om något utbytbart koppjärn :confused:
har ALLA bates sadlar utbytbara koppjärn?

L

LäderBjörn

Sadlar du kan byta koppjärn tex
Hubertus Flexline,Winteec,Caprilli, dvs nästan bara Bates sadlarna.

Sen har vi sadlar man kan ändra bomvidd på; Kiefer,Appalosa tex.

E

empty

men har ALLA caprilli sadlarna utbytbart koppjärn??? jag har som sagt en äldre modell...

det vet jag tyvärr inte...men om du kollar på sadeln framme i framvalvet och det går att "dela" lädret där så att du kan se ett koppjärn så går det att byta. Vet som sagt inte hur länge dom har haft utbytbara koppjärn på bates sadlarna men jag tror att det är en hel del år.

MvH

Ann-Sofie

D

_Dieldi_

Om den är gammal (runt 5-10år) är det troligen inte utbytbart koppjärn på sadeln.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6497 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
16
· Visningar
1 146
Ekonomi&Juridik Köpte en begagnad Bates Caprilli av en privatperson i maj i år. Valde att köpa en Bates för att kunna byta koppjärn eftersom det är en...
Svar
10
· Visningar
1 398
Utrustning Har kikat lite smått på sadlar till vår foderponny. Hon är ett russ av större modell, fortfarande ganska omusklad. Sonen har ridit med...
Svar
1
· Visningar
204
Utrustning Hejsan! Jag har nu äntligen köpt min första egna häst😍 Hon kommer hem till mig om kanske 2-3 veckor. Vill gärna fixa en sadel så snabbt...
Svar
7
· Visningar
268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vad är de?
  • Betäckningar 2021

Omröstningar