Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då var debuten avklarad. Vi fick 1:a, HP och BIR, och sedan fick vi vänta, och vänta och vänta... I 6 ½ timme... Gruppfinalerna skulle dra igång vid 13, men det dröjde till 15.30 innan vi skulle in. Jag frågade lite överallt men alla verkade tyvärr ha ganska dålig koll på när och hur . Eftersom vi var först i grupp 1, så höll jag mig och valpen redo från kl 13, så vi var rätt slut när det äntligen var vår tur att gå in. Ungefär då upptäcker jag också att valparna inte går gruppfinal enligt sina rasgrupper utan man har delat in alla valpar i två grupper á 15 valpar. Ganska bökigt och det blev ännu mer väntan för valpis i ringen... Vi åkte hur som helst ut i gruppen och det var väl lika bra det. Helt ärligt kände jag att nej det där var nog inte vår grej.
Kritiken var dock rätt bra tycker jag? Välgående valp av utmärkt typ, bra huvuduttryck, utmärkt överlinje, bra kors. Aningen rak överarmsvinkel, utmärkt vinklad bak. Bra päls, rör sig bra från sidan och bak, ännu lite ostadig fram.
*kl*
Är det bara jag som tycker att det verkar som intresset för utställningar minskat?
Personligen tycker jag också att det blivit betydligt sämre för oss utställare med de nya reglerna
KL
Vi har varit i Norge på deras rasspecial och det gick verkligen uselt! Camaro åkte ut med grönt band!!
Kritiken ligger fortfarande nerpackad, men det var inte så rolig läsning iallafall..
Tror jag ger upp det här med utställning för hennes del och satsar på valpen istället - hon har mkt bättre förutsättningar.
*kl*
Fick PM till Avesta igår.
Enbart 7 hundar är anmälda både med de vita och huskies!
Är det bara jag som tycker att det verkar som intresset för utställningar minskat?
Personligen tycker jag också att det blivit betydligt sämre för oss utställare med de nya reglerna
Ska hur som helst bli riktigt spännande att se hur det går för lilla Storm på lördagen
Och nästan ännu mer spännande hur Troja ska stå sig nu när hon för första gågngen ställs i championklass! Av de vita är det enbart två tikar anmälda och det är två svampar.. Troja och hennes mamma!
Tycker det är så upp o ner det där, min ena åkte ut med skitkritik en lördag för en domare o blev liksom BIR dagen efter för en annan. Medan min andre fick rätt ljummen kritik o very good ena dagen o EXC med CK dan efter. Varje gång jag får en konstig bedömning av nån domare så funderar jag på att skita i den här himla godtyckliga "sporten" och börja med ngt där man inte är beroende av folks åsikter, men efter varje lyckad dag så får jag upp ångan för iaf 5 misslyckade till..
Såhär kul var vädret