Utställningstråden 2016

Haha, min syster är rolig. Hon är en sådan människa som är ute i sista sekunden jämt. Likaså i år då hon anmält sin ena tik till Stora Stockholm. Hon har inget körkort, så hon började tigga skjuts typ i... torsdags. Att ta tåget upp och sova på hotell "orkade" hon inte :angel:
Så efter mycket om och men lyckades hon hitta någon som också skulle upp ifrån Skåne och som hade plats för henne och hund i bilen. Jaja, hon lämnade resten utav hundarna till hundvakt igår, stiger upp tidigt som fasiken idag och packar. Det sista hon gör är att skriva ut nummerlappen. Då inser hon att hon anmält till LILLA Stockholm. Det har ju redan varit, så det var bara att stanna hemma :D

Var borta en timme för att köpa mat och hälsa på folk! Synd.
Jag är på mässan imorgon också men ska då bara shoppa!
Tvärt emot mitt schema alltså :p Jag kommer vara vid ring C30 imorgon, bedömningen börjar kl 9 och Ebrah går väl som nr 40 i ringen. Kommer vara där tokigt tidigt (åker bil...), se om jag hinner köpa några saker innan det är dags att gå in i ringen, sedan slänga ut allt i bilen efter att hon ställts ut och eventuellt gå ett sista varv bland montrarna innan vi åker hem.

Hej! Jag är helt ny inom detta med utställning och min valp har inte hunnit flytta hem till mig ännu :D
Men tanken är att ställa ut på boxerspecial i Alvesta den 21/5.
Ni som ställer boxer, om det är någon här?
Har ni några tips? Hjälp med träning har jag av en vän som föder upp chihuhua :p
Men är det något som skiljer i raserna hur man ställer, vad man har för halsband/koppel osv?
Alla tips mottages :)

Är helt utmattad efter två dagar på MyDog. Har inte ens ställt men är då trött och helt borta. Så förvirrade när man känner flera olika ägare/uppfödare etc och man ska försöka springa runt och umgås med alla. Blir bara stressad, nervös och allmänt awkward. Ändå tvingar jag mig själv att springa runt och vara trevlig :nailbiting:

Är helt utmattad efter två dagar på MyDog. Har inte ens ställt men är då trött och helt borta. Så förvirrade när man känner flera olika ägare/uppfödare etc och man ska försöka springa runt och umgås med alla. Blir bara stressad, nervös och allmänt awkward. Ändå tvingar jag mig själv att springa runt och vara trevlig :nailbiting:
Ärsch jag tyckte mest du var trevlig :D
Jätteskoj att träffa dig IRL!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
990
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 589
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 263
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 004
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Skidåkning
  • Secret Santa 2024