Bukefalos 28 år!

Vad behöver man? (egentligen!)

Sv: Vad behöver man? (egentligen!)

Tycker du skrivit upp väldigt nödvändiga saker varken för mycket eller för lite. Som du skrev ang flaskorna och ersättningen, better safe then sorry! Blöjor köpte inte vi några alls till första barnet och kommer nog inte göra till den som komma skall heller. Man får ju lite prover på blöjor och så från BB, även lite olika salvor etc. Jag antar att de flesta BBn och förlossningar har Liberoväskan och/eller BabyBagen??!!!

Någon hade skrivit febertermometer, det kan ju vara bra, men köp en för rumpan. Vi köpte en för panna och öra först på Jula....vi har nog aldrig vart så lågtempade någonsin :grin:

Sen när vi åkte hem från sjukhuset så kompletterade vi med napp eftersom vår son ville ha det. Flaskor och ersättning köpte vi inte först jag gav upp amningen efter knappa 3 veckor :o Vår son låg några dagar på vårdavdelning okså och där finns ju i princip allt redan....

Lycka till med bäbis!
 
Sv: Vad behöver man? (egentligen!)

Coops egna funkar bäst på vår! Breda och rejäla i "linningen" så inget rinner utanför. Libero var de som satt sämst, läckage ibland flera gånger dagligen. Sjukt irriterande. Samsover ju så lagom mysigt att vakna vissa morgnar.
 
Sv: Vad behöver man? (egentligen!)

Där ser man! Ska prova dem då. Är nöjd med Libero annars, inte röd nån gång, men de läcker lite vid låren ibland. Pampers ska vi inte tala om :crazy:
 
Sv: Vad behöver man? (egentligen!)

Eller Huggies, det är ett skämt att kalla dem blöjor.

Vi köpte hem Libero, och fick ett paket Pampers på BB. Inga av dom har suttit riktigt tillfredställande faktiskt. Fick några prover av Huggies Newborn igår, och dom sitter verkligen perfekt och håller allting inne :)

Alla barn är olika. Min äldre son kunde bara ha Pampers Active Fit under första året, och därefter bara Libero Up & Go - inget annat fungerade.
 
Sv: Vad behöver man? (egentligen!)

Vi hade också Huggies från början och var supernöjda, men från storlek 3 hände nåt med uppsugningsförmågan, den lixom bara rann ut på sidorna :crazy: nu kör vi mest Pampers, Libero används ibland om vi har mycket rabatter. Våran son är ganska smal så jag tycker Pampers passar honom bättre!
 
Sv: Vad behöver man? (egentligen!)

Man får ju lite prover på blöjor och så från BB, även lite olika salvor etc. Jag antar att de flesta BBn och förlossningar har Liberoväskan och/eller BabyBagen??!!!

Inte våran BB:grin: De har dessutom fortfarande patientbricka krav så ligger lite efter i utvecklingen ;)

Jag känner att om något skulle gå fel med ammningen så kommer det vara kl 3 en söndag natt när man skulle få åka till Örebro 10 mil bort för att leta efter ersättning. Då känns det bättre att ha ett paket hemma :)
 
Sv: Vad behöver man? (egentligen!)

Huggies fungerade klockrent på E när hon var liten, vi slutade med Huggies när hon började ha upp & go
 
Sv: Vad behöver man? (egentligen!)

Inte våran BB:grin: De har dessutom fortfarande patientbricka krav så ligger lite efter i utvecklingen ;)

Men oj, min mamma fick ju t om Babybagen när min lillasyster föddes för 17 år sedan så dom måste ju vara ljusår efter :D

Jaja det är klart att det är den tiden på dygnet bebis väljer att strula så då vill man nog ha nödlösningen hemma, OM nu bebis tar flaska, är ju långt i från alla som gör det direkt. Men jag lever lite efter tron att en frisk bebis svälter inte ihjäl sig själv så efter ett tag så lär nog världens hungrigaste bebis ta flaskan ändå....finns ju sådanadära "koppar" också som BB nog föredrar att man använder framför flaska om man egentligen har tänkt amma :idea: men sån måste man nog fråga efter på BB!
 
Sv: Vad behöver man? (egentligen!)

Vi hade inte klarat oss utan ersättningen hemma, naturligtvis hade vi inte köpt någon när vi åkte in till bb, för vi trodde ju att amningen skulle komma igång som den skulle och jag visste knappt vad ersättning var... Men mina föräldrar köpte hem det lagom tills vi kom hem från bb, helt underbart att slippa att åka och handla det det första man gjorde när man kom hem. :)

Jag tycker att du fått med det mesta på din lista. Har ni inte ett badkar hemma så kan jag rekommendera ett litet babybad, de underlättade våra badningar något enormt i början när vi bodde tillfälligt i en lgh utan badkar eller stor vask. Lite babyolja (vi hade weledas) kan vara bra att ha hemma också.
 
Sv: Vad behöver man? (egentligen!)

Köp så mycket du tycker behövs för att göra dig trygg och lugn... ;)
Men skulle någon fråga mig nu efter två bebisar så skulle jag säga att man behöver lite kläder, en begagnad vagn, babyskydd till bilen, blöjor, tvättlappar, en amningsbh, bindor och bröstvårtekräm. Resten kan man köpa allteftersom behovet uppstår. Det är bara jobbigt att dra på sig en massa prylar i onödan.
Badbalja har vi tex aldrig använt utan duschat eller badat med bebisen från början. Bra sätt att vänja dem vid att få vatten över huvudet. Säng kommer också senare (man kan ju dessutom lägga dem i ligginsatsen till vagnen om det behövs).

Man ska inte underskatta mängden prylar som folk har i sina gömmor och kommer med när man fått barn. Likaså alla kläder man får i present. :)
Men som sagt, det viktigaste är att du förbereder dig på ditt sätt, känn efter vad du och din kille tycker verkar vettigt.
 
Sv: Vad behöver man? (egentligen!)

ang att många är så oense om skötbord...
vi bestämde oss rätt snart för ikeas modell av skötbord. det är som en byrå med skötbord och en extra hylla på. när man inte längre ska ha skötbordsdelen så blir det en snygg hylla!
våran ser ut som denna,
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19847862/
fast med 3 "byrålådor" plus en överdel som man kan sätta över, liknar denna...
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29828090/
en kombo av de båda. vet ej varför inte våran fanns med på hemsidan, men aja...
tyckte vi verkade som en smart idé.
 
Sv: Vad behöver man? (egentligen!)

För att de inte har den modellen kvar, den är utbytt mot den du visar på första länken. Jag har nog samma som du har, den äldre modellen, och hittade den på blocket för 500kr. Synd bara att det är så svårt att komma åt saker i översta lådan när sköthyllan är nedfälld.
 
Sv: Vad behöver man? (egentligen!)

Vi har skötbord/bokhyllan på nedre länken och den har funkat fint !
Dock åkte själva skötbädden av rätt snart, jag föredrog att byta på sängen, golvet el vanligt bord ;)
Fördelen är att det blev en fin bokhylla utan skötbädden!
 
Sv: Vad behöver man? (egentligen!)

För att de inte har den modellen kvar, den är utbytt mot den du visar på första länken. Jag har nog samma som du har, den äldre modellen, och hittade den på blocket för 500kr. Synd bara att det är så svårt att komma åt saker i översta lådan när sköthyllan är nedfälld.

vi löste det problemet genom att sätta 2 haspar på skötbordets-sida, så man kan fälla upp det, haspa i, och sedan utan problem komma åt hyllorna under. sedan har vi inte barnkläderna i den, utan annat som typ sängkläder, handdukar m.m... som man inte behöver så ofta. barnkläderna har vi i en byrå precis jämte så kommer man åt dem lätt sedan när lillen ligger på skötbordet om det skulle behövas.:)
kan se om jag kan lägga in bild. har dock inte så bra tillgång till internet längre så det kanske kan ta tid tyvärr.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad behöver man egentligen under den första tiden med en liten nyfödd? Så fort vi varit ut i butiker och kikat så känner både jag och...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 782
Senast: esprit
·
L
Gravid - 1år Jag och sambon väntar med spänning på vår första knodd till slutet av sept, och har så smått börjat shoppa lite... Har hela tiden tänkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 365
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Matskålar utan nickel
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp