Bukefalos 28 år!

Vad gör man?

fiaskurken

Trådstartare
När man kanske inte har möjlighet att ha kvar de vackraste goaste katterna i hela världen? :cry: Vågar man lita på att de får det bra genom att annonsera efter en ny ägare? Eller är det bättre att ta bort dem? Hur skulle ni göra om ni tvingades flytta in till stan från landet? Jag vet att mina små bebisar skulle bli så ledsna om de tvingades bli innekatter, det är ju inget liv för dom :crazy: Men det blir ju som barn :cry:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad gör man?

Har du ingen bekanting som kan ta dem? Fråga hellre runt själv än att sätta ut annons, det känns osäkert tycker jag. Det är så många katter i omlopp. Om du ändå ska annonsera, gör det då på de olika kattföreningarnas hemsidor t.ex.
 
Sv: Vad gör man?

Min 7-åring blev innekatt som 3-åring och han trivs med det, har varit ute med honom en del gånger men han trivs bättre inne. Bor i stan och han har sällskap av en ung katthona.
 
Sv: Vad gör man?

Jag hade vågat lita på de nya ägarna! Jag blev själv ägare till en 10 månaders kattkille för ett par veckor sedan - och om jag är en bra matte, så måste det finnas andra ;)
 
Sv: Vad gör man?

Jag skulle pröva att ta med katterna, bara för att man bor i stan behöver inte katterna vara inne 24 tim om dygnet. Nu menar jag inte att du ska släppa ut dem men det går faktiskt utmärkt att ta ut sina katter i koppel, jag gör det själv varje dag med mina två kissar, ett annat alternativ är att näta in en ev. balkong så att katterna kan vara där.
 
Sv: Vad gör man?

Jag kommer inte klara av att flytta ifrån mina katter när den dagen kommer, de kan bo kvar hos mamma och pappa om de måste. Men jag kommer försöka ta med mig dom, har jag tur hittar jag en bostad där man kan ha katterna utomhus, men annars får det bli sele och koppel.
 
Sv: Vad gör man?

Man ska inte ropa hej innan man rott fan i land!

Det kanske funkar jättebra för dem att bo i stan, vad vet man.
 
Sv: Vad gör man?

Till trådskaparen:

Ledsen att höra när det blir så :( .Vi har en katt, Måns, som bott både på landet och i stan från och till. Han trivs jättebra här där vi bor nu (lägenhet). Men en del katter trivs inte alls. Vi hade också en lite halvdålig katt, Oskar, som hatade att bo i lägenhet. Till slut var vi tvugna att flytta in till stan och katten dog dagen efter. Vet inte om det hade med flyyten att göra, han var ju sjuk. Fast jag tror att flytten bidrog, rent psykiskt alltså. Men du har väl inte sjuka katter??
 
Sv: Vad gör man?

Idag fick sambon svar på sitt allergitest som visade att han inte tål våra katter heller :cry: Jag känner mig som världens hemskaste människa, jag älskar ju mina katter över allt annat på jorden :crazy:
 
Sv: Vad gör man?

Visst gör du det! Men inte ska du väl ta bort dem för det?? :( Är de gamla då? Hade det varit mina katter och de var gamla och jag visste att jag inte kunde ha kvar de skulle jag nog överväga att ta bort dem då jag vet att de haft ett bra liv hos mig, istället för att de skulle hamna hos någon som jag inte känner och som jag inte alls vet är en äkta djurvän... Annars kan du ju pröva att hitta ett annat hem och hålla bra kontakt med den nya ägaren så du vet att dina katter har det bra! :) Hade de inte behövt vara på landet (vilken nu var anledningen till att du inte kunde ha kvar dem) kunde jag tagit dem för jag och min pojkvän söker en till kisse! ;)
 
Sv: Vad gör man?

De behöver inte vara på landet, men de måste få möjlighet att gå ut utan koppel. De är 10 mån gamla. Jag vill inte ta bort dem men vad gör jag om jag inte hittar något nytt hem åt dem??
 
Sv: Vad gör man?

Om de bara är 10 månader så kan de väl vänja sig vid att gå i koppel? Alternativet är ju mindre roligt :(
Lärde mig i går genom att titta på nannyakuten att föräldrarna TRODDE att deras barn skulle vantrivas genom att ha varsitt rum, men de älskade det. Har märkt att jag som kattägare ibland gör saker som jag tror är bäst för katten men den vill något helt annat,,,
SNURRIGT?
Jag menar ibland gör man större sak av grejjer än det behöver vara, jag hoppas verkligen det löser sig för dina missar!!!
Lycka till :D
 
Sv: Vad gör man?

Jag hade inte ens funderat på avlivning så länge jag inte försökt omplacera dem. Annonsera, de är ju fortfarande unga.
 
Sv: Vad gör man?

Jag annonserar för fullt, men inget svar än så länge!

Desuutom var ju sambon allergisk, så det är ju inget alternativ att ha dem kvar i lägenhet heller...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 462
Senast: Mabuse
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 361
Senast: manda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 237
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp