Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick precis veta att en kollega som jag gillar blivit sexuellt trakasserad av en annan kollega, som jag ogillar.
Är fly förbannad och vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Bäst jag håller mig borta från hens rum ett tag.
Gullig kollega som vågade berätta dock. :heart
Men jösses! Din arbetsplats verkar ju helt komplett galen! :down:

Finns det någon chef eller någon annan högre upp som kan ta tag i det och prata med kollegan som gjorde det? Det där är verkligen inte okej! :mad:
 
Nyss hemkommen från hästarna där de fått en ny stor bal inkörda och jag har knackat hål på isen och lyft bort den. Ingen hade druckit sedan jag fyllde på i går kväll.

Hönsen har gått ut, hundarna och katterna har fått mat och jag ska värma mig, byta skor och sen gå ut på en promenad med hundarna i skogen.
 
Pysslar lite hemma och skriver på grupparbete samtidigt. Ska se till att göra tid för en promenad också, väntar på att hörlurarna ska laddas :) Jag har påstått att jag inte har tid men om jag gör det ska jag ska och surfar mindre så har jag massor av tid...
 
Men jösses! Din arbetsplats verkar ju helt komplett galen! :down:

Finns det någon chef eller någon annan högre upp som kan ta tag i det och prata med kollegan som gjorde det? Det där är verkligen inte okej! :mad:
Det är så att säga dealat med från högre chef men kollegan berättade för mig eftersom hen helt enkelt inte vill prata med sexuella-trakasserier-kollegan eller se denne något mer, och jag sitter i ett rum som är ingång till hens kontor, alltså kan jag hjälpa till med att hålla kollegan borta.
 
Det ringer konstant arga samtal i växeln. Ansökningsperioden lider mot sitt slut. Länkar fungerar inte, folk har frågor kring utbildningarna. Problem med att få lösenord skickat osv.
Men... Alla som kan svara kring frågor kring utbildningar eller kan ge teknisk support - har semester. Till samma dag deadline ligger på :idea:

Bra "första dag" på jobbet efter en helg och två dagar hemma. :banghead:
 
Det känns som att jag drabbas av världens mest korkade personer konstant.

Jag mailade min hyresrätts infomail, om hur det ser ut i cykelställen på min gård och framför allt utanför min port. Med bild. De är knökfulla, och jag vill gärna plocka fram min cykel. Vi behöver fler cykelställ.
Får svar om att de gör en årlig rensning av cyklar. Jag svarar att det hjälper inte då alla cyklar blir uppmärkta och där med inte tas bort. Vi behöver fler cykelställ.
Får svar att jag kan få ha cykeln i cykelrummet, i källaren. Mailar tillbaka och förklarar den 10 minuter långa, blåmärkesframkallande proceduren att få ut cykeln ur cykelrummet (det är dörrar åt fel håll och snäva vinklar som gör att man bland annat medan man håller dörren uppe med rumpan måste lyfta baksidan av cykeln så den står i upprätt läge för att komma till nästa felvinkling med mera...). Inte någon man vill syssla med 3-4 gånger i veckan.
Får svar att hen förstår. Att jag kan ha cykeln i barnvagnsförrådet. Jag mailar tillbaka att ok men vi fick ingen nyckel när vi flyttade in eftersom vi inte har barnvagnar. Det är två personer i porten som har barnvagnar - varav en har nyckel. Så de använder barnvagnsförrådet till sina barnvagnar, leksaker, spjälsängar osv (i stort sätt ett gratis förråd)
Får svaret "kan du kika in i barnvagnsförrådet och se om din cykel får plats?" :banghead: Nej svarar jag. Jag har inte nyckel dit.

Fortsättning följer... 🙄 Kanske möjligtvis kan jag hitta någonstans att ha cykeln i år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 200
Senast: Jahaja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 727
Senast: jemeni
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 526
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 710
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp