Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har jobbat utomhus i snö som har kommit från sidan i flera timmar. Kommer hem genomblöt strax före 22, ska bara ta ett glas vin och få upp värmen. Frågar sambon om alla höns är räknade (extra viktigt då den första snön har kommit och ungdomarna kanske inte törs gå i den). Får svaret att "yes, jag har räknat alla 22!". Problemet är att vi har 26 höns. Går ut i hönsgården och konstaterar att vi saknar 4 ungdomar. Vi letar en stund och hittar dom på taket till hönsgården. Två får vi tag på omgående, dom andra två flyger va hönsgården, den ena bara någon meter och den andra flyger jävligt långt. Vi letar efter den en halvtimme och ger egentligen upp några gånger. Men jag tror inte att den överlever natten genomblöt i snöstorm så vi går runt, runt. Till slut hittar jag henne! Då var det bara att få tag på henne också.. efter en stund är hon infångad och vi har nu fyra genomblöta unghöns inne i hönshuset.

Tillbaka till vinet!
 
Jag har jobbat utomhus i snö som har kommit från sidan i flera timmar. Kommer hem genomblöt strax före 22, ska bara ta ett glas vin och få upp värmen. Frågar sambon om alla höns är räknade (extra viktigt då den första snön har kommit och ungdomarna kanske inte törs gå i den). Får svaret att "yes, jag har räknat alla 22!". Problemet är att vi har 26 höns. Går ut i hönsgården och konstaterar att vi saknar 4 ungdomar. Vi letar en stund och hittar dom på taket till hönsgården. Två får vi tag på omgående, dom andra två flyger va hönsgården, den ena bara någon meter och den andra flyger jävligt långt. Vi letar efter den en halvtimme och ger egentligen upp några gånger. Men jag tror inte att den överlever natten genomblöt i snöstorm så vi går runt, runt. Till slut hittar jag henne! Då var det bara att få tag på henne också.. efter en stund är hon infångad och vi har nu fyra genomblöta unghöns inne i hönshuset.

Tillbaka till vinet!
Jodå, jag hällde halva glaset rakt ner i bhn, det går bra nu! Plus att jag brände mig ordentligt på gamla brännässlor känner jag nu :laugh:
 
Det är visst svampsäsong överallt. En av mina taranteller har lyckats odla en sådan här oskyldig... eh.. grej. :angel:
1634338796865.png
 
Fortfarande vaken. Igår somnade jag först framåt 03-tiden. Mitt armbandsur mäter sömn så jag har koll på sovtiderna. Jag har bett husläkaren om insomningstabletter men han vill inte skriva ut något. Jag har en app med insomningsljud som jag använder varje kväll som en signal till hjärnan att det är dags att somna men det hjälper inte.
 
Hemma igen efter en Lang dag ute pa vift … Maken hade ett arende inne I Portland och jag behovdes ocksa. Vi passage pa att ata pa ”Broder Syd” en AB tre “Broder restauranger”. Jag valde Forlorade agg … mycket gott. Sedan lamnade jag min laptop hos Soren som ska installera en ny hard disk och kolla sa den inte ar sjuk och behover mer b
vard. :p
1D27CA3C-0FCB-484A-9BC9-C77CBA53312C.jpeg
 
Har äntligen landat hemma med kisse på kudden bredvid. Nu tänker jag fan inte gå nånstans förrän på tisdag när det(till ingens förvåning) är dags att jobba dygn igen 🙃 men bara två dygn den veckan åtminstone.
37E21C47-E12D-4930-85CB-9FD55A919A2C.jpeg

Den här enkäten kom idag, otrolig tajming :p
 
Sitter och dricker kaffe. Vann en ljusstake på tipspromenad, funderar på om jag ska behålla eller sälja.
16343580827809202063800561797223.jpg


Även vunnit två paket padelbollar, vad jag nu ska med det till. Får väl börja spela padel (jag som hatar sport som inte involverar häst).
Två kuponger på lokala lunchstället, får gå dit en dag när jag är ledig. Och det vanliga presentkortet med förstås.
(Ok, vinsterna var fördelade på min man och mig men det var jag som hämtade ut allt. Vi är bra på tipspromenad!).
 
Sitter och dricker kaffe. Vann en ljusstake på tipspromenad, funderar på om jag ska behålla eller sälja.
Visa bifogad fil 78194

Även vunnit två paket padelbollar, vad jag nu ska med det till. Får väl börja spela padel (jag som hatar sport som inte involverar häst).
Två kuponger på lokala lunchstället, får gå dit en dag när jag är ledig. Och det vanliga presentkortet med förstås.
(Ok, vinsterna var fördelade på min man och mig men det var jag som hämtade ut allt. Vi är bra på tipspromenad!).
Jättefin ljusstake :) ! Den borde ju gå att julpynta riktigt snyggt, tänker jag.... :)
 
Har I min stad gar en jarvag igenom ena “kanten” (ostra) av staden. @Linta jag tanker pa dig varje gang jag hor taget tuta. Det gar 3-5 godstag per dygn har, vissa ar 4 km langa och da de gar myyyycket sakta (kanske 5-10 km/hrs om jag inte ar helt felunderrattad) genom stan… hysteriskt tutande hela Tilden. :cautious:
Nar man kor “kansligt cargo” som en skolbuss, eller gas, eller bensin, etc 😶 maste man stanna fore varje jarnvags overgang, oppna fonstret, oppna dorren, stanga av knappen som “dodar “ allt extra ljud i bussen … och LYSSNA😐
Det minsta tut eller “chugs-chugga” och man kan inte fortsatta. 😖 Jag brukar undra om ni lokforare inser hur langt man hor er tuta, eller “chugs-chugg” fran ralsen.:banghead: For dar kan man bli staende forever… innan bommar gar ner och ljusen borjar blinks. Jag vet att ni inte bestammer, men “darn it” jag vill ha nagon att hata … bara lite… just da och dar.:arghh:
 
Har I min stad gar en jarvag igenom ena “kanten” (ostra) av staden. @Linta jag tanker pa dig varje gang jag hor taget tuta. Det gar 3-5 godstag per dygn har, vissa ar 4 km langa och da de gar myyyycket sakta (kanske 5-10 km/hrs om jag inte ar helt felunderrattad) genom stan… hysteriskt tutande hela Tilden. :cautious:
Nar man kor “kansligt cargo” som en skolbuss, eller gas, eller bensin, etc 😶 maste man stanna fore varje jarnvags overgang, oppna fonstret, oppna dorren, stanga av knappen som “dodar “ allt extra ljud i bussen … och LYSSNA😐
Det minsta tut eller “chugs-chugga” och man kan inte fortsatta. 😖 Jag brukar undra om ni lokforare inser hur langt man hor er tuta, eller “chugs-chugg” fran ralsen.:banghead: For dar kan man bli staende forever… innan bommar gar ner och ljusen borjar blinks. Jag vet att ni inte bestammer, men “darn it” jag vill ha nagon att hata … bara lite… just da och dar.:arghh:
Lite överdriven regel kanske, men samtidigt är säkerhet väldigt viktigt runt så stora fordon.

Fast alla rälsar låter inte alls så mycket. I Det beror mycket på skicket på rälsen/hur skarvarna är gjorda mm.
Och ja, det finns i Sverige i alla fall ganska strikta regler för hur det ska tutas och var/när. En lokförare här vet säkerligen väldigt väl hur väl de hörs och tutar inte i onödan. Hörs ordentligt inne i hytten också såvitt jag minns.
Låter inte direkt rimligt att man är förbjuden (kan bli bötfälld?) om man kör när man anar ljudet av ett tåg långt bort.
Vem är överdomare när böter då ska ges? Människor hör ju olika bra tänker jag?

Hur reglerna för själva framförandet av tågfordon är USA har jag tyvärr inte insyn i, men gissningsvis finns ett strikt regelverk för hastigheter och ljudsignal även där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 840
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 934
Tjatter Min ena katt blev plötsligt akut sjuk, vi tror på salmonella och inväntar provresultat. Vi har fågelbord ute och jag antar att...
Svar
13
· Visningar
767
Senast: mamman
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp