Vad händer med min laptop?

mimmipigg

Trådstartare
Min laptop har börjat leva sitt eget liv, vissa nätsidor så går den på högvarv och blir het som attan trots att jag har en kylplatta, att titta på en filmsnutt på Aftonbladet är bara att glömma det slutar med att datorn slocknar.
Ljudet har försvunnit.
Allt som oftast låser sig fanstyget när man har nystartat den och ska klicka upp webläsaren, Opera eller Explorer kvittar. Då är det bara att bryta strömmen för det går inte ens stänga den.
Wordfilerna är skumma öppnar man en befintlig så blir det en sorts kopia i mappen "Ingen och Någon" heter orginalet men när man öppnar den filen så får man denna överst i mappen "~$gen och Någon" när man stänger word och startar igen är kopian borta???
Min skrivare installerar kopior lite då och då och ändrar också standardskrivare.
Jag skulle behöva en kurs i hur man ger sin laptop friskvård.
 
Sv: Vad händer med min laptop?

Wordfilerna är skumma öppnar man en befintlig så blir det en sorts kopia i mappen "Ingen och Någon" heter orginalet men när man öppnar den filen så får man denna överst i mappen "~$gen och Någon" när man stänger word och startar igen är kopian borta???

Ja, men det där känner jag igen. Men jag undrar om det måste vara något fel för det? Kikade nu och min laptop gör inte så, men får känslan av att jag har sett det vara så förut utan att jag reagerat över det.

Min skrivare installerar kopior lite då och då och ändrar också standardskrivare.

DET däremot händer mig ofta, och det har orsakat huvudbry på mig MÅNGA gånger. Men skam den som ger sig... nu för tiden inser jag hyfsat snabbt vad som är problemet! :p
 
Sv: Vad händer med min laptop?

Hur gammal är den?
Jag skulle tippa på att den behöver formateras om faktiskt.
 
Sv: Vad händer med min laptop?

Fyra år och inte använd till nedladdningar. Hur ska jag gå tillväga?
 
Sv: Vad händer med min laptop?

Fick du återställnings skivor till den?
För isåfall använder du bara dem för att formatera om den.
Kom ihåg att spara ALLT som du vill ha kvar.
 
Sv: Vad händer med min laptop?

Wordfilerna är skumma öppnar man en befintlig så blir det en sorts kopia i mappen "Ingen och Någon" heter orginalet men när man öppnar den filen så får man denna överst i mappen "~$gen och Någon" när man stänger word och startar igen är kopian borta???

Filerna med bl.a. ett tilde ( ~ ) framför sig är bara temporära filer som Word använder sig av medan du arbetar med filen. De tas bort när du stänger dokumentet. Helt normalt alltså :)

Ja, men det där känner jag igen. Men jag undrar om det måste vara något fel för det? Kikade nu och min laptop gör inte så, men får känslan av att jag har sett det vara så förut utan att jag reagerat över det.

Beror antagligen bara på att du inte valt att visa dolda filer :)
 
Sv: Vad händer med min laptop?

Har du kollat under och på sidan av datorn vid fläktarna?

Det brukar kunna samlas en jäkla massa damm där och då kan datorn bli jäkligt seg.
Fram med dammsugaren och sug ur lite skit. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp