Vad har hönt med min fot?

Lumos_Nox

Trådstartare
Nu behöver jag bukeexperternas hjälp angående mystisk åkomma.
Inte så mystisk egentligen men konstig och jag fattar inte vad som hänt.

Tillsynes över en dag har min vänster fot "svullnat"/ breddat sig och jag får inte längre på mig några av mina iaf skor jag äger utan att foten och tårna mosas ihop. Blir värre när jag suttit still (t.ex. kört bil) för foten verkar svullna ännu mer då och bulta och jag måste halta fram.

Första tanken var ju självklart att jag lyckats göra något med foten typ vrickat eller blivit trampad eller något men jag har inte gjort det så vitt jag vet och har inte heller någon smärta i foten förutom min stackars lilltå som är börjar ta stryk nu och är röd, arg och ond.
Kan inte heller se att foten är svullen men känner ju skillnaden i skorna, de brukar vara rymliga och är nu TRÅNGA! Stallkängorna som jag har haft plats för vanliga sockar plus raggsockar i går knappt att ha med enbart vanliga strumpor i.
Började för ca 1,5 vecka sen så jag tycker att "svullnaden " borde gått ner nu om jag gjort något trauma på foten. :confused:
Försöker självklart använda så rymliga skor jag kan just nu.

Så bukeexperterna vad tror ni om min fossing? (Sorry va tvungen:p)
 
O
Nu behöver jag bukeexperternas hjälp angående mystisk åkomma.
Inte så mystisk egentligen men konstig och jag fattar inte vad som hänt.

Tillsynes över en dag har min vänster fot "svullnat"/ breddat sig och jag får inte längre på mig några av mina iaf skor jag äger utan att foten och tårna mosas ihop. Blir värre när jag suttit still (t.ex. kört bil) för foten verkar svullna ännu mer då och bulta och jag måste halta fram.

Första tanken var ju självklart att jag lyckats göra något med foten typ vrickat eller blivit trampad eller något men jag har inte gjort det så vitt jag vet och har inte heller någon smärta i foten förutom min stackars lilltå som är börjar ta stryk nu och är röd, arg och ond.
Kan inte heller se att foten är svullen men känner ju skillnaden i skorna, de brukar vara rymliga och är nu TRÅNGA! Stallkängorna som jag har haft plats för vanliga sockar plus raggsockar i går knappt att ha med enbart vanliga strumpor i.
Började för ca 1,5 vecka sen så jag tycker att "svullnaden " borde gått ner nu om jag gjort något trauma på foten. :confused:
Försöker självklart använda så rymliga skor jag kan just nu.

Så bukeexperterna vad tror ni om min fossing? (Sorry va tvungen:p)
Om min fot var så svullen utan att jag visste varför hade jag gått till en läkare för att få det kollat. Kan ju vara något cirkulatoriskt.
 
O
Om min fot var så svullen utan att jag visste varför hade jag gått till en läkare för att få det kollat. Kan ju vara något cirkulatoriskt.
Ja, jag har bestämt mig för att gå till vc efter helgen iom att det inte ger sig. Har tänkt att jag ändå kanske gjort något utan att märka det och väntat ut det. Har dålig koll på åkommor och googla vågar man ju inte men jag blev nyfiken om någon gör visste något.
 
Borde det inte göra ont då? Hade en fd kollega som fick blodpropp i benet och han hade fruktansvärt ont och rejält svullet. Jag har inte ont och i den direkt svullnad.
Behöver inte göra jätteont, beroende på var i benet proppen sitter kan det ge olika mycket besvär.
Det behöver så klart inte vara en propp men då en propp kan bli farlig om den vandrar till lungorna bör det nog kollas upp.
 
Behöver inte göra jätteont, beroende på var i benet proppen sitter kan det ge olika mycket besvär.
Det behöver så klart inte vara en propp men då en propp kan bli farlig om den vandrar till lungorna bör det nog kollas upp.
Okej, tack för förklaring. Har ingen möjlighet att komma iväg till vc förens efter helgen men kanske kan kontakta läkare via vårdappen och se vad dom säger.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp