Vad har man brist på om man suktar efter potatismjöl?

purity_666

Trådstartare
Ja jag har mitt livs mest udda craving just nu. Potatismjöl. Jag tar lite och liksom lägger på tungan så jag känner den sträva konsistensen, sitter alltså inte och slevar i mig skedar, men ändå. Jag tar inte bara en liten klick, utan upprepar det hela flera gånger.
Jag tror det mest är konsistensen som gjort mig besatt. Häromdagen fick jag ett infall om att jag ville typ äta upp gruset som hunden släpat in och fint lämnat på golvet, gjorde det inte såklart.

Jag är inte gravid, är en bit över 30 och har aldrig förr i mitt liv småkäkat potatismjöl. Är inget annat jag har sug efter just nu, har inte hänt nåt speciellt. Jag fattar ingenting, gör ni?
 
Låter onekligen som någon obalans. Tyvärr tror jag det är svårt att få vårdcentralen att utreda det. Bor du på rätt ställe kan du ta prover privat och få dem analyserade. Väldigt intressant, högst prisvärt.
 
Jag får nog kolla med vårdcentralen om de kan kolla lite. Kanske är kalk eller nåt. Någon är ju knasig i kroppen i alla fall. Det har hållit å i ett par veckor nu. Äter det inte varje dag men flera gånger i veckan.
 
Jag tror inte det är någon brist, potatismjöl innehåller mest bara stärkelse, något som man inte direkt lider brist på.
 
Ja jag har mitt livs mest udda craving just nu. Potatismjöl. Jag tar lite och liksom lägger på tungan så jag känner den sträva konsistensen, sitter alltså inte och slevar i mig skedar, men ändå. Jag tar inte bara en liten klick, utan upprepar det hela flera gånger.
Jag tror det mest är konsistensen som gjort mig besatt. Häromdagen fick jag ett infall om att jag ville typ äta upp gruset som hunden släpat in och fint lämnat på golvet, gjorde det inte såklart.

Jag är inte gravid, är en bit över 30 och har aldrig förr i mitt liv småkäkat potatismjöl. Är inget annat jag har sug efter just nu, har inte hänt nåt speciellt. Jag fattar ingenting, gör ni?
Det finns ju de som blandar det med vatten, kallar det för resistent stärkelse och dricker det.
(det är nog mest Annika Dahlqvist och LCHF are)

http://www.kostdoktorn.se/ar-potatismjol-lchf-om-resistent-starkelse

Så du kanske kan knapra i dig en del och se om det går över?
 
Det finns ju de som blandar det med vatten, kallar det för resistent stärkelse och dricker det.
(det är nog mest Annika Dahlqvist och LCHF are)

http://www.kostdoktorn.se/ar-potatismjol-lchf-om-resistent-starkelse

Så du kanske kan knapra i dig en del och se om det går över?

Jag tar potatismjöl och vatten när jag har diarré. Funkar bra. Men nu är det ju ett sug och det är mest känslan och konsistensen som lockar. Det där torra, sträva.
Äter för övrigt inte LCHF eller någon annan sorts "diet", äter helt vanligt.
 
Det finns ju de som blandar det med vatten, kallar det för resistent stärkelse och dricker det.
(det är nog mest Annika Dahlqvist och LCHF are)

http://www.kostdoktorn.se/ar-potatismjol-lchf-om-resistent-starkelse

Så du kanske kan knapra i dig en del och se om det går över?
Jag har en ärftligt krånglande mage och har efter @Anguas tips fått ett helt nytt liv efter att jag till och från blandar lite potatismjöl i vatten och dricker det. Min mage är helt annorlunda- åt det bättre hållet.

jag äter inte LCHT och tror inte på Annika Dahlkvist.
 
Jag har en ärftligt krånglande mage och har efter @Anguas tips fått ett helt nytt liv efter att jag till och från blandar lite potatismjöl i vatten och dricker det. Min mage är helt annorlunda- åt det bättre hållet.

jag äter inte LCHT och tror inte på Annika Dahlkvist.
Intressant jag har bara sett det nämnt på Lchf sidor (sökte lite hastigt innan jag postade).
 
Ja jag har mitt livs mest udda craving just nu. Potatismjöl. Jag tar lite och liksom lägger på tungan så jag känner den sträva konsistensen, sitter alltså inte och slevar i mig skedar, men ändå. Jag tar inte bara en liten klick, utan upprepar det hela flera gånger.
Jag tror det mest är konsistensen som gjort mig besatt. Häromdagen fick jag ett infall om att jag ville typ äta upp gruset som hunden släpat in och fint lämnat på golvet, gjorde det inte såklart.

Jag är inte gravid, är en bit över 30 och har aldrig förr i mitt liv småkäkat potatismjöl. Är inget annat jag har sug efter just nu, har inte hänt nåt speciellt. Jag fattar ingenting, gör ni?
Låter inte normalt. Kan det vara nått psykiskt? Har du provat att äta potatischips om det kan ge samma symptom
 
Låter inte normalt. Kan det vara nått psykiskt? Har du provat att äta potatischips om det kan ge samma symptom

Ja, inget ger samma känsla. Jag vill verkligen ha den där sträva känslan på tungan liksom. Det skulle inte funka att bara käka en tesked rakt av, jag tar lite på tungan så jag får den där känslan. Sen äter tills jag är nöjd.
Det är ju inget farligt iaf, men himla udda.
 
Ja, inget ger samma känsla. Jag vill verkligen ha den där sträva känslan på tungan liksom. Det skulle inte funka att bara käka en tesked rakt av, jag tar lite på tungan så jag får den där känslan. Sen äter tills jag är nöjd.
Det är ju inget farligt iaf, men himla udda.
*grubblar* hmmmmmm. Då borde du få samma känsla om du käkar tapetklister
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp