Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Trott Roligt och roligt, grisar ska int´t ha roligt de ska man gö´julskinka av ;)
Underbara pippifåglarna förgyller och glädjer tror jag och piffar upp, sååå charmigt!
 
är nu hemma och försöker välja vilka glasögon jag ska köpa. Har kollat på massa idag men kraven är:
1. Nördiga
2. Transparenta mot det persikofärgade hållet
3. Runda men inte klotrunda

Tror att jag har bestämt mig för dessa:

0.1202.ms44.alma1_low_web.jpg

0.1204.ms44.alma3_low_web.jpg


Åsikter???
 
Jag vet inte vad jag ska ta vägen med allt:(
Har en vän i nöd som ÄNTLIGEN lämnat sin man som misshandlat henne under en längre tid och som kom till mig med hjärtat i handen denna eftermiddag.
Jag har fått in henne hos en kvinnojour som kostar 300:-/natt.
Kvinnan har inga pengar och nu menar jag INGA och hon kommer antagligen inte få något bidrag från kommunen.
Då jag av olika skäl inte kan ha henne boendes hemma hos mig (trots att det faktiskt lutar åt det nu) har jag sagt att jag betalar detta ett par dagar.
Tyvärr finns ingen lösning inom räckhåll och jag är en liten småföretagare med ytterst begränsade tillgångar och dessutom har jag just investerat i en ny häst.
Funderar på om jag precis som hon ska börja panta burkar för att få styra upp detta.
Det är så illa att jag fasen måste gråta en skvätt.:cry:
 
Jag vet inte vad jag ska ta vägen med allt:(
Har en vän i nöd som ÄNTLIGEN lämnat sin man som misshandlat henne under en längre tid och som kom till mig med hjärtat i handen denna eftermiddag.
Jag har fått in henne hos en kvinnojour som kostar 300:-/natt.
Kvinnan har inga pengar och nu menar jag INGA och hon kommer antagligen inte få något bidrag från kommunen.
Då jag av olika skäl inte kan ha henne boendes hemma hos mig (trots att det faktiskt lutar åt det nu) har jag sagt att jag betalar detta ett par dagar.
Tyvärr finns ingen lösning inom räckhåll och jag är en liten småföretagare med ytterst begränsade tillgångar och dessutom har jag just investerat i en ny häst.
Funderar på om jag precis som hon ska börja panta burkar för att få styra upp detta.
Det är så illa att jag fasen måste gråta en skvätt.:cry:
En buke fundraiser?
Känns ju fel att någon som lämnar ett våldsamt förhållande inte ska kunna tas omhand av samhället?
 
En buke fundraiser?
Känns ju fel att någon som lämnar ett våldsamt förhållande inte ska kunna tas omhand av samhället?
Känns väldig fel, ja, men tyvärr är det nog den bittra sanningen då hon tillhör den kategorin människor som troligen värderas lägst i europa eller t.o.m världen.
Inser också att jag borde försöka ta tag i någon form av insamling men har varken kunskaper eller kapacitet till detta då jag är på gränsen av vad jag klarar av just nu och dessutom inte ens har Facebook där de flesta stordåd verkar ske:o:cry:
 
Jag vet inte vad jag ska ta vägen med allt:(
Har en vän i nöd som ÄNTLIGEN lämnat sin man som misshandlat henne under en längre tid och som kom till mig med hjärtat i handen denna eftermiddag.
Jag har fått in henne hos en kvinnojour som kostar 300:-/natt.
Kvinnan har inga pengar och nu menar jag INGA och hon kommer antagligen inte få något bidrag från kommunen.
Då jag av olika skäl inte kan ha henne boendes hemma hos mig (trots att det faktiskt lutar åt det nu) har jag sagt att jag betalar detta ett par dagar.
Tyvärr finns ingen lösning inom räckhåll och jag är en liten småföretagare med ytterst begränsade tillgångar och dessutom har jag just investerat i en ny häst.
Funderar på om jag precis som hon ska börja panta burkar för att få styra upp detta.
Det är så illa att jag fasen måste gråta en skvätt.:cry:
Först och främst...stor kram och eloge till dig :heart
Om jag inte minns fel har du nämnt henne tidigare?
Bra att hon har lämnat sin man, håller tummarna för att det fortsätter så!
Jag kan inte bidra med några pengar för jag har inga alls själv men om jag kan hjälpa till på nåt vis så tveka inte att fråga. Skicka pm om du inte vill skriva här.
 
Först och främst...stor kram och eloge till dig :heart
Om jag inte minns fel har du nämnt henne tidigare?
Bra att hon har lämnat sin man, håller tummarna för att det fortsätter så!
Jag kan inte bidra med några pengar för jag har inga alls själv men om jag kan hjälpa till på nåt vis så tveka inte att fråga. Skicka pm om du inte vill skriva här.
:heartheart:heart
 
Känns väldig fel, ja, men tyvärr är det nog den bittra sanningen då hon tillhör den kategorin människor som troligen värderas lägst i europa eller t.o.m världen.
Inser också att jag borde försöka ta tag i någon form av insamling men har varken kunskaper eller kapacitet till detta då jag är på gränsen av vad jag klarar av just nu och dessutom inte ens har Facebook där de flesta stordåd verkar ske:o:cry:
Tror jag förstår.
Folk med fb finns ju ;) Får sova och se om det går att komma på något vettigt i morgon.
 
@ASKAPLASKA Det finns en FB grupp som heter What do you need help with today buddy där det verkar finnas många engagerade och kuninga människor som vet vart man kan vända sig och kan hjälpa till med lösningar. Prova att fråga om hjälp där, situationen känns väldigt trist och det behövs ju någon mer varaktig lösning än att betala 300 kr om dagen.
 
@ASKAPLASKA Det finns en FB grupp som heter What do you need help with today buddy där det verkar finnas många engagerade och kuninga människor som vet vart man kan vända sig och kan hjälpa till med lösningar. Prova att fråga om hjälp där, situationen känns väldigt trist och det behövs ju någon mer varaktig lösning än att betala 300 kr om dagen.
Tack för tips! Ska be nån med Fb om hjälp att kika!
 
@ASKAPLASKA Fruktansvärda livsöden det finns :cry:
Kan det inte finnas något annat liknande boende som inte tar 300kr/natt verkar ju inte klokt :rage:
(är inte insatt hur det brukar vara) men är ju många som hamnar i liknande situationer och det drabbar ofta ekonomin hårt när personen flyr snabbt för sin och barn/ens överlevnads skull.
*en stor lång harang med valfria mindre fina ord*
Jag hoppas verkligen att hon har styrkan att inte gå tillbaka och att allt löser sig så fort det bara går!
All cred till dig :bow::heartmen se till att även vara rädd om dig själv, man vill mycket mer ibland än man med tiden orkar.
 
Jag sitter i ett litet kontor, i ett fårstall på norska västkusten. Genom fönstret ser jag ut över ca 250 väldigt runda tackor som nöjt ligger och tuggar om sin mat. Jag har span på om/när det är dags för nån att lamma och gör jobbet med löpande skötsel och fodring. Inatt ska det byggas en gruppbox för de redan födda lammen och deras mammor, högtryckstvättas i några lamningsboxar, fodras och så klart ha stenkoll på alla djuren under tiden. Så här innan boomen är det ganska lugna och sega nätter. I helgen förväntar vi oss desto intensivare tider ;)
 
God natt då! Ja jag är vaken, vakar över hela stället och är skittrött! :wtf:...sista natten den här omgången men längtar redan hem till sängen. Men var lugn där ute, jag har koll på de som ska vara här...:cool:
 
Sista natten här av tre :) Efter detta pass är jag timanställd och har redan fått sju pass inbokade de kommande tre veckorna. Jag föredrar att vara timvikarie så att jag kan välja själv när jag vill jobba :angel: I slutet av juli återgår jag eventuellt till tjänsten som jag är tjänstledig från.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 125
Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
686
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 543
  • Artikel
Hästnyheter Man vill höja lägstanivån och komma bättre förberedd till mästerskap. Därför har Sverige tänkt om och deltar inte vid VM i distansritt...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp