Vad kostar en ryggröngten?

Mirre

Trådstartare
:( måste antagligen åka in och röngta damen:crazy:
Men vad kostar det?
Har dem röntgen på atg kliniker eller blir det strömsholm?
 
Sv: Vad kostar en ryggröngten?

ATG-klinikerna har röntgen och om de av någon anledning inte har apparater med kapacitet för att plåta ryggar så lär de tala om det för dig när du ringer för att beställa tid! Ibland vill klinikerna ha en remiss för röntgen eller iallafall själva göra en undersökning för att se om det verkligen är just en röntgen som är mest utslagsgivande för att ställa diagnos.

Pris vet jag inget om, men det är säkert lika dyrt som allt annat...
 
Sv: Vad kostar en ryggröngten?

Jag hoppas att det är ägaren och inte du som står för kostnaden. :confused: för du är väl fodervärd?
 
Sv: Vad kostar en ryggröngten?

För några år sedan fick min häst ryggen röntgad på ATG-kliniken, och det gick på runt 4000 kr totalt om jag minns rätt. Men jag har för mig att han även fick en halsundersökning, så utan det blir det såklart billigare. Men några tusen blir det säkert i alla fall.
 
Sv: Vad kostar en ryggröngten?

När vi rönkade min nu fd. ponnys rygg så kostade det ca 2000kr, på ATG. Allt gick på försäkringen.
 
Sv: Vad kostar en ryggröngten?

TantEster: Okej jo har en känsla av det'

mackan: ja jag är fodervärd, så nej ska defentivt inte stå för hela kostnaden. Inte när hästen var skadad redan när hon kom.

Thornbird: okej jo det lär det ju bli då

declare: oki

giffan: vi upptäckte att hon hade ont i ryggen så tog ut et igår och undersökte henne. Det visade sig då att hon var sned och spänd i hela ryggen. (et´s kommentar "hela ryggen är som ett enda plockepin)
 

Liknande trådar

Relationer I en undersökning som Länsförsäkringar har gjort har man kommit fram till en summa hur mycket ett barn kostar fram till 18 års dagen. Då...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 830
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
4 038
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 729
Senast: Lillefrun
·
Ekonomi & Juridik Jag har aldrig råkat ut för det själv så jag undrar hur det funkar om man får en väldigt hög veterinärräkning.Säg att hästen måste...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 944
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp