vad tror ni vad det är?

annie_cool

Trådstartare
Hej jag har sen i fredags ont i korsryggen det för ont som bara den kan knappt röra mig i visa lägen i bland hugger det till och det gör ont vet bara inte vad jag har gjort Vad tror ni det är Ryggskott? Kan inte gå helt rakt utan får gå lite böjd framåt. Så vad tror ni?
 
Ryggskott eller en låsning. Sjukgymnast är väl det som ska rekommenderas, en läkare kommer säga ät maxdos ipren och alvedon + vila, möjligen om du har tur blir du vidareskickad till sjukgymnast.

Jag hade dock börjat med att gå till en riktigt duktig naprapat. De behandlar inte om det är något som borde kollas på av vården i första hand och de är enligt min erfarenhet mycket duktigare på att lösa både ryggskott, nackspärr och låsningar där man skriker av smärta bara av att röra lite på sig.
 
@Piek - man behöver ingen remiss till sjukgymnast :)
@annie_cool - vc/1177/sjukgymnast är nog vettigt, sådär kan du ju inte ha det.
Och som sagt, kombinera Alvedon + Ipren (finna receptfritt) för att åtminstone försöka lindra, samt lättare motion, promenader t.ex. :)
 
Låter som ett klassiskt ryggskott. Sjukgymnasten kan hjälpa dig, du behöver inte gå via läkaren. Undvik att sitta det är bättre att stå, gå eller ligga. Försök röra på dig t ex promenader. Dessa övningar är bra:
 
@Piek - man behöver ingen remiss till sjukgymnast :)

Nej jag vet, kanske var otydlig :)
Vad jag menar är att man om man ska vara korrekt enligt boken börjar med att gå till en sjukgymnast medan jag personligen börjar med min naprapat.
Att börja hos en vanlig läkare på vc tycker jag inte är rätt väg att gå då de har lite kunskap om sådana här problem. Bättre att själv ta kontakten med sjukgymnast/naprapat eller till vem man nu vill gå som har rätt kunskap :)
 
När jag hade mitt värsta ryggskott gick jag framåtlutad i en 90 graders vinkel från höften sett. Kunde inte gå rakt och varje steg jag tog. Tvingade mig själv att gå rakt och gick promenader, i början var det stelt och gjorde ont, men ju längre jag gick desto mer rättade till sig.
Jag löste det på egen hand, men det hade nog gått fortare för mig att besöka en kiropraktor direkt, då jag var helt säker på att det var ett ryggskott.
 
I mitt fall var det stora sätesmuskeln som spökade. Grym omgång av sjukgymnasten men det tog en vecka innan det blev bra. Det bara kom, gjorde inget särskilt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
556
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 289
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 998
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 382
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp