Vätskefyllda lungor...

A

annahoj

Jag åkte in till vet med min 7-åriga blandras tik för 3 veckor sen för hon hostade slem och andades väldigt tungt...
Då sa dom att det var typ "kikhosta" och sa att jag skulle komma in igen efter 3 veckor om den inte hade gått över...
Men på tisdagen veckan efter blev hon sämre så vi åkte in igen och dom röntgade och tog blodprov.Dom konstaterade att hennes lungor var smockfulla av vätska så nu äter hon vätskedrivande.Är det nån som har nån ide om hur hon kan ha fått det?Vet sa att det kan hända om hon har blivit överansträngd,legat kallt eller har blåsljud på hjärtat men eftersom inget stämde in på henne så undrar jag om det är nån som har något annat förslag??
 
Hon kanske kan ha en infektion som hon haft länge i kroppen.....eller dålig cirkulation?....jag vet inte, detta var bara förslag. Be veterinären ta noggranna prover så de inte missar något.
Hoppas vovven blir bra/Wera
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 819
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 617
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 184
Senast: Sirap
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp