Val av avelssto

ja
Nä, tyvärr inte. Hade hon inte haft bettfelet hade jag redan nu försökt övertala ägaren att låna mage. Nu tvekar jag och hoppas hellre på ett par andra ston. :(
Jag har också för mig att bettfel är ärftligt i hög grad. Jag skulle satsat på ett annat sto
 
Har du forsökt rådfråga ditt avelsförbund? De kanske har tankar över vilke linjer som är önskvärda att avla vidare på?

Det gjorde vi när vi skulle importera hund av en lite ovanlig ras, och fick väldigt bra hjälp med att hitta en seriös uppfödare och eftertraktad stam! :)
 
Har du forsökt rådfråga ditt avelsförbund? De kanske har tankar över vilke linjer som är önskvärda att avla vidare på?

Det gjorde vi när vi skulle importera hund av en lite ovanlig ras, och fick väldigt bra hjälp med att hitta en seriös uppfödare och eftertraktad stam! :)

Nä, jag har fått för mig att jag har rätt bra koll själv. :o Men du har helt klart en poäng. Jag skall maila avelsrådet och höra vad de anser är viktigast att tänka på rent härstamningsmässigt. :)
 
Nä, jag har fått för mig att jag har rätt bra koll själv. :o Men du har helt klart en poäng. Jag skall maila avelsrådet och höra vad de anser är viktigast att tänka på rent härstamningsmässigt. :)

Du har nog bra koll själv. Dock kan det ju ändå var idé att kolla med dem och få en uppfattning om hur de ser på det och som man sedan kan antingen anamma eller förkasta. Eller, göra något mellanting som man känner känns rätt för en själv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp