Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kanske händer, men då begår dom lagbrott.Händer det att blandrasfolk säljer valpar tidigare än 8?
Vi kan mao dra slutsatsen att folk accepterar att 8 veckor är minimum på valp?
Men varför just 8? Varför inte 7 eller 9?
Det finns ju en tråd med tjafs om att kattungar inte behöver vara 12 veckor; det går bra ta dom vid 7-8. Och där krävdes det "bevis" för 12, medan det ansågs självklart man inte tar en valp före 8.
Därför funderar jag på om någon vet varför man bestämt just 8?
Ja, i Sverige accepterar nog 90%+ av hunduppfödarna den gränsen (även de som tar sin första blandraskull). Förstår inte hur man kan ifrågasätta det hela
J*klarns den som avlar blandrashundar, men blandraskatter är helt okej!! Typ skillnaden på synen på djur och djur.
Detta tror jag bottnar i att inom hund finns det så många olika raser som har så pass olika specifika rasegenskaper (drag, jakt, vall osv) att det kan bli pannkaka om man parar raser med helt olika anlag. Inom katterna finns det väl inte alls lika stora skillnader mellan raserna, utan alla katter har väl i stort sätt använts till samma sak, nämligen att jaga råttor och möss. Det bör då inte bli så att olika egenskaper krockar med varandra? Rätta mig om jag har fel.
Det finns annat som kan krocka. Päls, problem osv. Men just tempramentet är ingen större risk, nej.