Fortfarande helt galet. Här skickar de ut till närmaste kiosk.Man måste hämta ut dem hos Polisen, men man kan välja vilken polisstation. I alla fall kunde jag det med mitt nationella id-kort så jag antar att det är samma sak med passen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fortfarande helt galet. Här skickar de ut till närmaste kiosk.Man måste hämta ut dem hos Polisen, men man kan välja vilken polisstation. I alla fall kunde jag det med mitt nationella id-kort så jag antar att det är samma sak med passen.
Polisen vill slippa passhanteringen men vem skall sköta den istället? Vi har haft mycket missbruk av pass så utlämnandet av nya måste kontrolleras så gott det går.Åh herregud så omständligt. Snacka om att slösa med resurser.
Ja det är väldigt kontrollerar precis som vid polisen. Det är en viss kioskkedja som delar ut pass. Det funkar suveränt. Ska du hämta vid polisen får du ju köa i en evighet, och jag har 4 mil dit. Till kiosken har jag 5 minuter och ingen kö alls.Polisen vill slippa passhanteringen men vem skall sköta den istället? Vi har haft mycket missbruk av pass så utlämnandet av nya måste kontrolleras så gott det går.
Här i Sverige hade det väl snarare varit aktuellt att låta postens paketombud dela ut pass i såna fall, men så har det inte blivitJa det är väldigt kontrollerar precis som vid polisen. Det är en viss kioskkedja som delar ut pass. Det funkar suveränt. Ska du hämta vid polisen får du ju köa i en evighet, och jag har 4 mil dit. Till kiosken har jag 5 minuter och ingen kö alls.
Ja det är väldigt kontrollerar precis som vid polisen. Det är en viss kioskkedja som delar ut pass. Det funkar suveränt. Ska du hämta vid polisen får du ju köa i en evighet, och jag har 4 mil dit. Till kiosken har jag 5 minuter och ingen kö alls.
Vad menar du med kiosk? För mig är en kiosk en liten matservering utan möjlighet att sitta inomhus att äta. Korvkiosk, godiskiosk osv.
Det och att makulera gamla, fortfarande giltiga, pass.Skulle inte ett alternativ kunna vara rekommenderat brev kanske? Då måste man ju legitimera sig. När jag hämtade mitt pass så var man ju också tvungen att skriva sin signatur igen på samma sätt som man skrivit det när man gjorde passet men det skulle väl vem som helst kunna kontrollera.
Jag tror att det är som pressbyrån. Man kan spela på hästar osv, köpa lotter, snacks, kaffe, nikotinprodukter, hämta ut paket. Inte nåt där man sitter ner och äter.Vad menar du med kiosk? För mig är en kiosk en liten matservering utan möjlighet att sitta inomhus att äta. Korvkiosk, godiskiosk osv.
Och @LingonJag tänker att kiosk skulle ju lika gärna kunna vara något liknande en pressbyrå eller 7-11 för mig iallafall.
Ja det är väldigt kontrollerar precis som vid polisen. Det är en viss kioskkedja som delar ut pass. Det funkar suveränt. Ska du hämta vid polisen får du ju köa i en evighet, och jag har 4 mil dit. Till kiosken har jag 5 minuter och ingen kö alls.