A
allroundhästarna
Sv: Varför ???????
Jag har 2 hästar som rids 4-5 g/v. Jag är 40+ med 2 tonårsdöttrar som även har andra intressen än hästar. Ena tränar fotboll redan nu vintertid 4 g/v á 1,5 tim + andra dottern 1 g/v á 1,5 tim. Vi har även 2 hundar som kräver sitt. Dessutom jobbar jag heltid med egen firma, och har hästarna inhyrda 1 mil hemifrån. Bor även i en villa som ska skötas. Men finns det intresse för hästarna så hinner man. Två kvällar i rad har jag ridit utefter byvägen (har belysning) i 1 dm nysnö som gnistrar i lampskenet. T.o.m. min yngste dotter sa spontant "vad skönt det är ute". Kunde bara hålla med. Varför ska man gå på gym. när man har hästar? Man får armmuskler (av att skotta dynga) benmuskler (av att köra skottkärran fullastad i 2 dm snö) rygg- och magmuskler (av att rida).
Varför är det bara ett fåtal ägare som rider på sina hästar?
Varför finns det så många hästar som inte används ?
Varför är det så många hästar till salu ? Kolla här på radannonser,
har hästeriet nått sin kulmen tro ?
Finns snart hästar i varenda hage här i Skåne , men det är inte så ofta man ser någon rida.Våran klubb tappar medlemmar flera ridskolor har problem vad är det frågan om tro ???
Sen är det bara ett fåtal45+ som jag då, som rider aktivt. Jag rider 4-6 dagar i veckan o jobbar heltid samt eldar med ved o har egen gård med utehus o.s.v som ska underhållas, en ändå hittar jag tid för mina hästar. Jag tror att det finns många som kör sitt eget race o inte vågar ta kontakt för då kanske man får rida regelbundet o det är ju jobbigt o tar tid. Ju fler man är tills en viss gräns ju roligare är det. Någon som känner för att rida ihop med mig
Jag har 2 hästar som rids 4-5 g/v. Jag är 40+ med 2 tonårsdöttrar som även har andra intressen än hästar. Ena tränar fotboll redan nu vintertid 4 g/v á 1,5 tim + andra dottern 1 g/v á 1,5 tim. Vi har även 2 hundar som kräver sitt. Dessutom jobbar jag heltid med egen firma, och har hästarna inhyrda 1 mil hemifrån. Bor även i en villa som ska skötas. Men finns det intresse för hästarna så hinner man. Två kvällar i rad har jag ridit utefter byvägen (har belysning) i 1 dm nysnö som gnistrar i lampskenet. T.o.m. min yngste dotter sa spontant "vad skönt det är ute". Kunde bara hålla med. Varför ska man gå på gym. när man har hästar? Man får armmuskler (av att skotta dynga) benmuskler (av att köra skottkärran fullastad i 2 dm snö) rygg- och magmuskler (av att rida).