Vårvetehalm, vad är detta?

L

Lillemim

Hej!
Ni kunniga...om någon säljer vårvetehalm nu, vad är det och kan det vara något bra som strö??
Hälsningar Lillemim

Sv: Vårvetehalm, vad är detta?

Vårvete är sått på våren och höstvete på hösten, det är olika sorter...Kan inte tänka mig att det är någon skillnad på halmen. Själv gillar jag vetehalm bäst som strö.

Sv: Vårvetehalm, vad är detta?

Tack för svaret. Kändes lite som en dum fråga men kanske det vara någon speciell sort som ändå såddes på hösten och som inte passade hästar som strö...:smirk:
Tack!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 460
Senast: Ainon
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 244
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar