Bukefalos 28 år!

Vårvetehalm, vad är detta?

L

Lillemim

Hej!
Ni kunniga...om någon säljer vårvetehalm nu, vad är det och kan det vara något bra som strö??
Hälsningar Lillemim
 
Sv: Vårvetehalm, vad är detta?

Vårvete är sått på våren och höstvete på hösten, det är olika sorter...Kan inte tänka mig att det är någon skillnad på halmen. Själv gillar jag vetehalm bäst som strö.
 
Sv: Vårvetehalm, vad är detta?

Tack för svaret. Kändes lite som en dum fråga men kanske det vara någon speciell sort som ändå såddes på hösten och som inte passade hästar som strö...:smirk:
Tack!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hittat en 4 åring som jag gillar. Han var röntgad som 3 åring och ska röntgas av säljaren i nästa vecka igen, mest för...
Svar
19
· Visningar
1 765
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 456
Senast: warg
·
Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
558
Senast: sweep
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
1 028
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp