Vatten kylning

Attjoo

Trådstartare
Installera mitt första system igår och jag funderar på om någon annan har det här på buke??

Det är ett thermaltake bigwater 745 syftet med det hela är att få en ljudlös dator.
Kyler cpun med ett Zalman WB3 GOLD CPU-vattenblock
och hårddiskarna med Watercool Silentstar HD-Single och en Watercool Silentstar HD-dual
Nu mera hör man inte ett ljud vare sig från hårddiskarna eller vibrationerna som de skapar :banana:

Synd bara att pumpen i systemet inte är så tyst som man kan önska :mad:jag kommer att försöka att minemera antalet fläktar till endast en som sitter i nätaggregatet men jag blir nöjd om jag klarar mig med 2
i framtiden ska jag troligen byta ut pumpen.. någon som kan rekomendera någon??
 
Sv: Vatten kylning

Hm, det där systemet har ju fläktar på radiatorn, långt ifrån ljudlöst. Vill man ha ordentlig vattenkylning är det bättre sätta ihop ett själv, istället för att använda ett färdigt kit. (Annars kommer man bara byta ut de flesta delarna i kitet ändå, om man vill få det bra.)

För pump kan jag rekommendera Alphacools dränkbara. En kompis kör med sådana, tillsammans med stora passiva radiatorer, för ett system som till och med jag håller med om är tillräckligt tyst.
 
Sv: Vatten kylning

Jo orginal fläktarna låter som flyplan...
nu använder jag mig inte av dem mina "adda" fläktar är ljudlösa endast luften som de flyttar är hör bar

Är det denna som kompisen har?
alp_15127.jpg


Hur tyst är den?? kan man lägga örat mot den utan att höra den??
Tystare än mina adda 16db??
Visst kan man köra med passiva radiatorer men jag vill inte ha något utanför lådan.....
 
Sv: Vatten kylning

Jo orginal fläktarna låter som flyplan...
nu använder jag mig inte av dem mina "adda" fläktar är ljudlösa endast luften som de flyttar är hör bar

Är det denna som kompisen har?
alp_15127.jpg


Hur tyst är den?? kan man lägga örat mot den utan att höra den??
Tystare än mina adda 16db??
Visst kan man köra med passiva radiatorer men jag vill inte ha något utanför lådan.....

Definitivt inte en sådan där sak. Separata delar. Funderar nu om det kanske var en Eheim istället...här finns iaf en del att välja på.

Och om du tycker att flera sådana fläktar är "ljudlösa" så lär du nog bli nöjd...
 
Sv: Vatten kylning

äh det var inget. hopplöst utdaterad information jag sitter med ändå. ta värmepaket ifrån en bil eller kylare ifrån någon gammal japsare så har du en stor och fin radiator.
 
Senast ändrad:
Sv: Vatten kylning

Definitivt inte en sådan där sak. Separata delar. Funderar nu om det kanske var en Eheim istället...här finns iaf en del att välja på.

Och om du tycker att flera sådana fläktar är "ljudlösa" så lär du nog bli nöjd...

Den ovan är den ända av alphacool som är "dränkt" pumpen i sig är en eheim men det är överkurs kan inte du fråga kompisen vilken han har?

Baka_kun radiatorena är jag nöjd med ,visst kan man hämta sådana billiga på skroten men då får man mecka dit den med någon egen lösning
 
Senast ändrad:
Sv: Vatten kylning

ptja, ja, varför inte? CM stacker, gammal mercakylare (stor.) och så sticksågen ut genom sidan, mecka dit gummilist för att skydda slangarna.

för mig har vattenkylning alltid varit egna lösningar.
 
Sv: Vatten kylning

För mig är det dock ett stort mysterium hur man kan störas mer av ett par lätt surrande fläktar än av att ha en stor gammal rostig bilradiator skräpande i lägenheten...
 
Sv: Vatten kylning

Jag håller med dig vill inte ha massa stora klumpiga kylare i halva vardagsrummet

vattenlylning och egna lösningar är ett måste om man vill ha en kompakt lösning :)

Jag tog sidan av datorn till jobbet och kapa upp ett nytt hål i sidan jag fick även plocka ur hårddiskhållaren, satt endast med 3 popnitar

bjuder på en bild på sidan jag är nöjd med resultatet
b91583deceba030adf925a241aae732e.gif
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp