Hej alla. Behöver lite råd. För att göra berättelsen kort så har vi precis fått hem en valp på 8v. Vi blev förtjusta i valpen och tinga den och bestämde att hämta den vaccinerad, reg och besiktad när valpen blev 8v. När vi kom för att hämta valpen sade uppfödaren att valpen fått anmärkning på överbett men att det var något som växte bort. Vi kände oss lugnade med de orden så vi tog hem valpen. Har googlat lite över överbett hos hund och inser nu att det uppfödaren sa inte stämmer utan att det kan kvarstå som vuxen.
Nu har jag tittat runt på hundförsäkringar och känner mig oroad då nästan alla lyfter i undantags avsnittet att bettfel inte ersätts i försäkringen, men det har även i vissa stått med att "Om din hund måste korrigera sitt bett i medicinskt syfte, har kvarsittande mjölktänder eller en fraktur på mjölktand ersätter vi behandlingen....". Nu är jag oroad ifall valpens bettfel inte blir bra och att den någon gång i framtiden ställer till det och måste korrigeras. Som jag ser det så kan jag inte försäkra valpen..
Vet inte riktigt vad vi ska göra. Några råd??
Nu har jag tittat runt på hundförsäkringar och känner mig oroad då nästan alla lyfter i undantags avsnittet att bettfel inte ersätts i försäkringen, men det har även i vissa stått med att "Om din hund måste korrigera sitt bett i medicinskt syfte, har kvarsittande mjölktänder eller en fraktur på mjölktand ersätter vi behandlingen....". Nu är jag oroad ifall valpens bettfel inte blir bra och att den någon gång i framtiden ställer till det och måste korrigeras. Som jag ser det så kan jag inte försäkra valpen..
Vet inte riktigt vad vi ska göra. Några råd??