Veterinär får kritik efter hästdöd

Sv: Veterinär får kritik efter hästdöd

:eek:

Varför åker man inte direkt till klinik när ens häst är så pass dålig????
 
Sv: Veterinär får kritik efter hästdöd

Och vart fick hon butta ifrån? Och behandlade på eget bevåg?
 
Sv: Veterinär får kritik efter hästdöd

Men jösses vad det är inne att anmäla hästveterinärer, ibland för de konstigaste saker... Ska nog bli smådjursveterinär ändå... :crazy:
 
Sv: Veterinär får kritik efter hästdöd

häst ägaren borde få kritik å bli anmäld :mad: . bara låta hästen stå hemma å insjukna mer å mer å sen behandla me "butta" idiot säger ja. stackas häst måste ha lidigt oörhört in i de sista :cry:
 
Sv: Veterinär får kritik efter hästdöd

Hrmm!

Vi vet inte vems version som är närmast sanningen.... tidningens, veterinärens eller hästägarens.

Så vi ska kanske inte kalla någon för idiot riktigt än, i vart fall inte förrän man vet vem ljuger minst av alla inblandade (eftersom jag är en cyniker så förutsätter jag att alla ljuger, frågan är mest hur mycket och om vad :) ).
 
Sv: Veterinär får kritik efter hästdöd

Jag kan ju påpeka att jag känner (till) veterinären ifråga, och den personen är inte oansvarsfull!
Och då är detta en veterinär jag inte ens gillar.

Jag tvivlar på att veterinären skulle strunta i att åka och kolla på en häst, då h*n mer än gärna kommer och kollar på dem även om det är väldigt oakut.
 
Sv: Veterinär får kritik efter hästdöd

Men jösses vad det är inne att anmäla hästveterinärer, ibland för de konstigaste saker... Ska nog bli smådjursveterinär ändå... :crazy:

Det där har jag också reagerat på.. :crazy:
Varför anmäla vet.? De är inte mer än människor de heller, och kan säkerligen göra misstag i sitt arbete (även om det självklart inte är bra).

Nej. Anmäla ska man inte göra om det inte är något allvarligt som absolut måste ifrågasättas.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Veterinären som undersökte den blockhalta hästen borde ha utrett om det handlade om en fraktur. Nu får hen en erinran av Ansvarsnämnden...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Besiktningen av hästen var bristfälligt gjord. Nu får den aktuelle veterinären en erinran av Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård.
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En ponny lånades ut till fodervärd och kom sedan tillbaka till ägaren i dåligt skick. Den veterinär som genomförde en...
Svar
0
· Visningar
704
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Två veterinärer får nu varsin erinran av Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård.
Svar
18
· Visningar
1 957
Senast: doppler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp