Veterinär varnas efter slarv med antibiotika

Sv: Veterinär varnas efter slarv med antibiotika

Skulle vara bra att veta hur urvalet av dessa hästar ser ut. Var det bara belgiska hästar?
 
Sv: Veterinär varnas efter slarv med antibiotika

Usch, varöfr ska det vara så här?
Om nån av dom inte är samma vet som jag råkat ut för så finns det tydligen fler som inte kan sitt jobb.
Veterinären här hemma hade varit o sökt jobb på min sambos jobb innan han hade sökt på vet.stationen.
Ibland undrar man om det går o fiffla med vet. papper.
 
Sv: Veterinär varnas efter slarv med antibiotika

Tråkigt misstag att sonda i luftstrupe istället för matstrupe, veterinärer brukar i regel ha mkt bra koll på detta. Kanske var det en stressad DV som under jourtid med andra väntande akutfall gjorde sitt bästa?
Deligerad läkemedelsbehandling till nöt- och/eller svinbesättningar är mer regel än undantag... skulle vara kul att få mer fakta i artikeln för att kunna ta ställning till veterinärens agerande, jag tror inte det var "så farligt" även om vi alla måste hjälpas åt att inte använda antibiotika i onödan!
 
Sv: Veterinär varnas efter slarv med antibiotika

Varför anta att det var just en DV som sondade fel?
Delegerad behandling är inte tillåtet i mjölkbesättningar!
PL
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En veterinär i Skåne får en erinran av Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård efter flera brister när ett besiktningsintyg...
Svar
0
· Visningar
599
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En veterinär i Linköping som fått många klagomål om allvarliga brister anmäls nu till Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård...
Svar
0
· Visningar
5 212
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Två veterinärer i södra Sverige varnas av Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård. Nämnden anser att veterinärerna har åsidosatt...
Svar
0
· Visningar
572
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En hästägare i Örebro län anmälde en veterinär i samma län för felbehandling efter en operation. Nu har Ansvarsnämnden för djurens...
Svar
0
· Visningar
776
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp