Vilken ras är Pandora???

S

simpe

Hej
har en underbar kattjej som jag tog hand om för 2 år sedan och hon var troligtvis en övergiven sommarkatt. Jag har ju ingen aning om hennes bakgrund men alla som ser henne frågar vilken ras hon är?? Jag tror inte heller att hon är en "bodkatt" utan något ädlare blod rinner i hennes ådror. Hon har väldigt litet trekantigt ansikte med stora ögon och stooora öron, långa smala ben och lååång svans. Hon rör slig som en liten drottning och ser nästan lite diva-aktig ut. Sen "pratar" hon hela tiden med ganska gäll röst. Hon har enormt konstig teckning, ena sidan är randig och andra sidan är "skölpaddsfärgad. Sätter in en bild på henne, skulle vara glad för någon gissning på ras från er.
http://medlem.spray.se/louise670413/hpbimg/bebisar1.jpg
 
En huskatt kan se ut PRECIS hur som helst, och jag tycker hon ser ut som en väldigt typisk huskatt jag! :) MÅNGA huskatter är av den lite "slankare" modellen, och det utan inblanding av någon speciell ras.

Färgen heter brunsköldpaddstigré och vit!
 
Hon är nog till största sannorlikhet en helt vanlig huskatt. Jag tycker att du ska vara stolt över att hon är en speciell husis, hon var ju verkligen jätte fin :)

Många som har huskatter vill ofta hävda att det är blandraser av alla dess olika slag. Vilket det mkt sällan är eftersom raskattsägare extremt sällan parar sina katter med andra raser eller huskatter (om det inte är tjuvparningar, men inte heller det är så troligt eftersom de flesta raskatter är innekatter).

Jag har enbart husisar som jag älskar väldigt mycket och är mega stolt över :)
Det är många som tror att min ena kisse är raskatt. Visst är han väldigt fin, det håller jag med om. Men husisar kan se ut hur som helst.
 
Åh jag är jättestolt över henne, missförstå mig inte och jag bryr mig inte vad hon är. Det är mest andra som frågat och det har gjort mig så fundersam. Pandora är den underbaraste sambo man kan ha fast hon skäller på mig om jag ligger för länge i sängen på helgen men vilken sambo gör inte det :D
Jättefin katt du har, ser ut som en stor dunboll.
 
Nej, jag missförstod inte. Förstår att du är stolt över en så fin kisse. :) Jag menade bara att man ska vara stolt över sin huskatt och inte skämmas för att det inte är någon ras i den.

Jag vet hur det är. Folk tror att katter som inte är randiga eller svartvita är raskatter, eller har raskatt i sig.
Men det är väl det som är charmen med husisar. De kan se ut hur som helst :cool:

Har du ställt ut henne någon gång?
 
:love:

Det roliga är att han verkligen håller sig vit också. Jag trodde att jag skulle behöva bada honom minst en gång i veckan :p hrmm...tänkte nog inte på att det var en katt jag köpt :D

Du kan ju kika på honom "live" på Sollentuna mässan den 3:e jan.
 
Absolut :)

Jag kommer ställa Yoggi och Zelda och de kommer sitta i samma bur. Så mig hittar du där.

Vilka ställer du ut?
 
Kan jag få se biler igen...du har ju så många att det är en omöjlighet att hålla reda på hur de ser ut :p
 
Herregud vad vackra de :love:

Vi hittar nog varandra där. Om inte annat så kan jag ju gå och fråga om någon känner Raggarballen ;) :D
 
Varje gång jag ser bilder på dina katter slås jag av hur vackra de är! :love: Jag älskar inte mina husisar mindre för det... men NÅN GÅNG ska jag ha en raskatt av typ aby eller liknande! :bow:
 
Min Svante brukar bli kallad siames (fast det faller ju på teckningen) men är en tvättäkta huskatt. Tycker han liknar din katt litegrann i kroppen (bild) och han är också väldigt pratig.
Vore han en häst skulle man väl kalla honom "varmblodig huskatt" till skillnad från mina föräldrars "kallblod"...
 
Det var en ganska bra jämförelse! Vissa katter är helt enketl "varmblodiga" dvs slankare till kroppsbyggnaden,´och ofta mer livliga, medan andra är mer av den lite "kallblodiga" typen, dvs kraftigare byggd och mer lugn till sättet.
Och vissa är förstås någonstans mittemellan.
Olika raser passar in på olika "katgorier", men hos huskatter finns alla varianter!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp