vilket spel?

lizan

Trådstartare
Moderator
Jag har ett gamecube men tyvärr alldeles för få spel!

Och nu ska jag snart börja plugga, och då behöver man ju roliga spel så att man kan tentaflykta ordentligt! :angel:

men jag har ingen ANING om vad jag ska köpa. :(

Jag har:
*Mario Kart double dash- hur jäkla kul som helst, men har spelat det otrooooligt mycket.
*Harry Potter and the chamber of secrets- lite småsegt ibland men ändå skoj! tog slut liiiite för fort kanske.
*Bugs och Daffy, och nu kommer jag inte ihåg vad det hette, men man var Bugs Bunny och Daffy Duck och man började på typ WB studios och skulle fånga apor som hade stulit en diamant. skoj, lagom svårt, lagom långt också.
*The Sims med djurliv- har inte spelat sååå mycket, tycker att det är lite för segt kanske.

Spelet får inte vara för långlivat eller för segt, men samtidigt inte ta slut på en kvart. Jag gillar alla möjliga sorters spel också. Sen får spelet gärna gå att hitta second hand så att det blir billigare! :p

Tips?
 
Sv: vilket spel?

Säger bara en sak; ZELDA!

* Wind waker, näst sista Zeldaspelet till GC
* Twilight Princess Senaste Zeldaspelet, Inte det bästa Zeldaspelet kanske, men värt att spela. (om man inte räknar med phantom hourglass till DS som bara kommit i Japan hittils)
* Collectors Edition, 4 spel. Zelda I och II från NES och Ocarina of Time och Majora's Mask från N64. Rekomenderar Majora's Mask starkt, världens bästa spel någonsin :heart
* Four swords- Jätteroligt när man spelar två eller fler (max fyra), kasst om man spelar ensam. Det gäller att man känner 3 pers med varsitt GBA, eller har fyra egna, annars är det bortkastade pengar.

Annars beror det ju helt på vad för slags spel du gillar. Finns ju Mario sunshine, rätt trist enligt mig dock.
Harvest Moon- A wondreful life ett evighetsspel typ (iallafall det som finns till GBA) går ut på att man får ta över en farm, man köper in kor och hönor, man sår grönsaker och grejer av alla dess slag, man gifter sig, skaffar barn, blir bästa kompisar med alla invånare i byn osv osv osv. Bli rätt trist i längden, men jag gillar det ändå. ^^
Soul Calibur II- Fighting spel. Det enda jag spelat som jag gillar, är inte så mycket för sånna.

Ja, så långt orkade jag tänka. :p
GC spel börjar ju bli rätt billiga nu, med tanke på Wii, så kolla på olika tvspelsbutiker på nätet och tradera, där lär det finnas massvis med billiga spel.
 
Sv: vilket spel?

jag har visserligen bara spelat någon av dom tidigare zeldorna, men tyckte det var för svårt/långtråkigt. man visste inte vad man skulle göra och det tog hundra år att spela klart, även MED walkthrough! :eek:

mario sunshine har jag spelat nångång tror jag, o det verkade trist...

soul calibur har jag dock funderat över... älskar fighting men vet inte om jag vill lägga pengar på det. :rofl:

och jag kollar runt, men vet inte vad jag ska ha bara. beslutsångesten blir för stor! :eek: :D
 
Sv: vilket spel?

Dom första Zeldaspelen är ju rätt krångliga och svåra, speciellt om man inte är så bra på tv-spel (Typ jag.. :angel: Är verkligen kass på tv-spel men kan inte sluta spela :p )
Men twilight princess, det senaste, är rätt enkelt. Enkla bossar och så. Templerna är enkla också. För enkla för att vara Zelda, faktiskt. :/
 
Sv: vilket spel?

men det jag tyckte var svårast var ju att veta vad man ska göra. man går runt där o jaha. :p

blir det enklare också?
 
Sv: vilket spel?

Super mario Sunshine, super smash bros melee & zelda, de är ganska roliga.
 
Sv: vilket spel?

Men det är ju det som är roligt! ;)
Jorå, man vet alltid vad man ska göra om man läser vad alla personer i spelet säger. Sen kan det ju vara krångligt att göra det, men som sagt, det är ju det som är grejen. ;)
 
Sv: vilket spel?

fast den grejjen är tråkig. :p

jag vill inte sitta i 10 timmar bara för att prata med alla folk för att se om jag kan förstå vad jag ska göra. :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • lära sig tömköra

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp