Bukefalos 28 år!

Vill ha inredningstips (bildbomb)

Nevertheless

Trådstartare
Halloj!
Jag och sambon köpte hus i vintras och håller på för fullt med att renovera och göra om. Hall, kök och tvrum på bottenvångingen är i princip klart men jag skulle vilja ha lite inredningstips av er! Slänger in lite före och efter bilder. Det jag främst vill ha hjälp med är gardiner. Vi har satsat på en lite mer lantlig stil, har tänkt mig hissgardiner till köket. Men vill absoult inte ha för gulli-gulligt. Inga franska texter, rosor eller änglar. Mycket i köket är vitt så jag vill gärna ha in lite färg.
I tv rummet har vi en jätteful vattenledning som går längs med fönstret så där inne vill jag gärna hitta långa gardiner.
Vill gärna ha lite tips om vad man kan ha på väggarna i matrummet också!

Här kommer lite förebilder:
Köket:
Vedspis:
Matrummet:
Kakelugn i matrummet:

Tvrummet:
 
Sv: Vill ha inredningstips (bildbomb)

Å såhär ser det ut nu:
Köket:



Matrummet: (Bordet ska bytas ut snart)

Utsikt från köket :D
 
Sv: Vill ha inredningstips (bildbomb)

Tvrummet. (är tillfälligt tvrum, alla möbler utom den vita bokhyllan ska upp på övervåningen när vi är klara där)
Bild på tapeten:
Fönster med ful vattenledning:
Andra fönstret:

Huset utifrån:
Så.. Vad tycks?
 
Sv: Vill ha inredningstips (bildbomb)

Först och främst, vilket härligt hus!!! :):):)

Gardiner gör himla mycket för känslan, jag köpte till vardagsrummet och köket. Våra väggar är ljust gråa, hissgardinerna är randiga. Passar bra! Köpte mina på Åhlens, hade tur, halva reapriset :p

20130129-210908.jpg


Vattenröret, vi har vita. Jag hängde upp en ljusslinga, mysbelsyning :)
(på bilden är den inte tänd, använda fantasin! ;))

DSC_0295.jpg
 
Sv: Vill ha inredningstips (bildbomb)

Tack för tipset! Åhléns har jag inte kollat på än. Gillade dina hissgardiner, de var ju lite lantliga men inte chabby chick precis! :) kul idé med ljusslingan!
 
Sv: Vill ha inredningstips (bildbomb)

De har lite att välja mellan, även sådant som inte är sötsliskigt ;)
 
Sv: Vill ha inredningstips (bildbomb)

Vilken skillnad!!!
Vad är det ni gjort i köket? Bytt kakel och luckor bara eller har ni bytt allt ihop?

Bordet... Det ser lite ut som ett vi letar efter, vart är det köpt? Ska du sälja? ;)
 
Sv: Vill ha inredningstips (bildbomb)

Jag har inga tips, har tvärtom tänkt starta en likadan tråd så fort jag kan fixa bilder på lägenheten, men måste bara säga gud vilket fint hus! Och vad fint ni gjort!


//r
 
Sv: Vill ha inredningstips (bildbomb)

Vi har bytt kakel och luckor och tagit ner ett gäng med skåp som satt lite hur som hellst. och så har vi gjutit en bänkskiva i betong (sjuuuukt jobbigt) å så har vi ju tapetserat om, det var fyra olika nyanser av gult i köket... Om du menar köksbordet så är det köpt på nordik för ca fyra år sedan. Ska bytas ut mot ett som passar bättre i matrummet. Och det finns för övrigt i Linköping ;)
 
Sv: Vill ha inredningstips (bildbomb)

Tack! Släng gärna in bilder i denna tråden om du inte orkar göra en egen. :)
 
Sv: Vill ha inredningstips (bildbomb)

Visst var det fult?! De hade dessutom satt golvlist under skåpen som någon slags förankring i väggen... De hade ett litet fyrkantigt köksbord mitt i matrummet..
 
Sv: Vill ha inredningstips (bildbomb)

Att sätta en list under är inte helt ovanligt. Men de måste ju ha slagit huvudet regelbundet, tycker jag.

Fult var det i vilket fall som helst.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp