Webbläsare för Mac

Butros

Trådstartare
För några veckor sedan skaffade jag en ny iMac och jag är nöjd med det mesta, men webbläsaren Safari ger mig grått hår.

Ni som har Mac, vilken webbläsare använder ni?

(Exempel på saker som jag är missnöjd med i Safari:
- Incheckning hos SAS. Det blev radbrytning efter varje stol, man ser alltså inte platserna som i flygplanet.
- Bildspel. Ett bildspel som fungerar utmärkt i IE flimrar bara i Safari.
- Dialogrutor om insticksfiler som saknas. De verkar inte ha någon betydelse, men jag måste kvittera bort dialogrutorna.
- Minnet av tidigare lämnade uppgifter. Visst kan det vara bra att programmet minns min adress, men när jag ska bjuda 100 kr i en auktion kan det bli fel, när det minns att jag en annan gång har skrivit 1000.)
 
Sv: Webbläsare för Mac

Safari är den som körs mest i Mac tror jag.
Fast det finns Firefox till Mac (Tror även att IE finns till mac med)
 
Sv: Webbläsare för Mac

Svårt de där.. jag 3 har olika webläsare på min jobbdator (PowerBook) Det är IE, Safari och firefox. Jag använder till 95% firefoxen, men det finns vissa sidor som den inte klarar då får jag testa med explorern eller safarin istället, men som sagt Firefoxen klarar det mesta :)
 
Sv: Webbläsare för Mac

Jag använder Safari en del, de flesta av problemen du beskriver går ju att åtgärda med insällningar.
Firefox upplever jag som instabilt på min Mac, använder mycket minne och är otroligt segt.. annars är firefox definitivt min favoritbrowser under exempelvis Linux.
Opera ska jag ta och testa, hörde rykten om att de släppt en gratis reklamfri version, gillade den för några år sen, så den kanske är något..
IE ser jag ingen direkt anledning till att använda, då lär firefox vara både snabbare och trevligare.
 
Sv: Webbläsare för Mac

Jag håller på och testar Opera nu, verkar bra, testa den med vettja :)
 
Sv: Webbläsare för Mac

vi har safari o firefow i skolan. använder FF, men fick köra safari när våra tekniker sabbade allt o plockade bort både FF, photoshop och illsutrator... vi fick gå hem tidigare den dagen :angel:
 
Sv: Webbläsare för Mac

Anväder för det mesta Safari och det fungerar bra, skulle det inte fungera på nån sida så prövar jag med Firefox. Men IE försöker jag hålla mig borta från, har inte ens installerat den. Skulle den behövas så tar jag makens dator, han kör PC och har skiten installerat även om han mest använder Firefox.

Om du tycker det är irriterande att Safari fyller i din adress automatiskt så går det att fixa, gå till Safaris inställningar, autoformulär och ta bort bocken från Använd info från mitt Adressbok-kort.
 
Autoformulär

Att Safari fyller i namn och adress fungerar ofta utmärkt. Problemet är när jag skriver in tal som jag har skrivit tidigare. Om jag tidigare har skrivit 5000 och Safari föreslår det igen, när jag egentligen ska skriva 500, är det lätt att det blir fel.
 
Sv: Autoformulär

Då är det nog 'Andra formulär' som också finns under autoformulär som du får ta bort bocken från, det borde nog hjälpa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp