Wtf formtrosor (!)

Ainon

Trådstartare
Sitter och slötittar på tv och ser ett gör om mig program (Trinny och Susanna stylar om....). Alla med lite extra hull pressas in i vad de översätter till "formtrosor", alltså en sorts underkläder som håller in hela vägen från övre delen av låren upp till bh bandet.
De får (citerar) "vackra och feminina kurvor" :yuck: :wtf:

Är detta något som vanligt folk använder till dagligdags?
Ser enormt oskönt ut, lite stoppad korv känsla.

Kan väl tycka att de nog sett bra ut även utan korvstoppning. Visst om man har en silkig klänning som visar varenda veck och troskant men till "vanliga" kläder :confused: Känns för mig som om de säger att folk med lite extra hull inte duger utan måste formas om så gott det går....

/Ainon kanske levt under en sten.
 
Sitter och slötittar på tv och ser ett gör om mig program (Trinny och Susanna stylar om....). Alla med lite extra hull pressas in i vad de översätter till "formtrosor", alltså en sorts underkläder som håller in hela vägen från övre delen av låren upp till bh bandet.
De får (citerar) "vackra och feminina kurvor" :yuck: :wtf:

Är detta något som vanligt folk använder till dagligdags?
Ser enormt oskönt ut, lite stoppad korv känsla.

Kan väl tycka att de nog sett bra ut även utan korvstoppning. Visst om man har en silkig klänning som visar varenda veck och troskant men till "vanliga" kläder :confused: Känns för mig som om de säger att folk med lite extra hull inte duger utan måste formas om så gott det går....

/Ainon kanske levt under en sten.


Jag är rätt förtjust i dylikt, men nej, inte varje dag. Jag gillar mjuka klänningar i trikå och en del av dem kräver antingen pansarundekläder eller underklänning. Jag föredrar underklänning.
 
I dagsläget skulle jag kunna tänka mig något som håller in all mjuk hud efter graviditeten men något som är till för att trycka in hull? Njää låter som lite för mycket tryck för min smak (jag gillar ju inte ens tighta jeans).
 
Det är knappast något nytt, en modern form av korsett bara. Jag kommer aldrig att kunna se det subversiva i att använda dylika tvångskläder, men jag har full förståelse för att kvinnor kan känna sig i bästa fall lockade, i värsta fall tvingade, att göra det.
 
Använde formtrosor när jag var på bröllop. Kände att min putande mage inte var snygg i finklänning. Allt mitt extra hull sitter typ mitt på magen och ger mig ett utseende av gravid, inte kul.
Trosorna var rätt sköna, kändes inte ett dugg konstiga att ha på sig.
 
  • Gilla
Reactions: rtf
Sitter och slötittar på tv och ser ett gör om mig program (Trinny och Susanna stylar om....). Alla med lite extra hull pressas in i vad de översätter till "formtrosor", alltså en sorts underkläder som håller in hela vägen från övre delen av låren upp till bh bandet.
De får (citerar) "vackra och feminina kurvor" :yuck: :wtf:

Är detta något som vanligt folk använder till dagligdags?
Ser enormt oskönt ut, lite stoppad korv känsla.

Kan väl tycka att de nog sett bra ut även utan korvstoppning. Visst om man har en silkig klänning som visar varenda veck och troskant men till "vanliga" kläder :confused: Känns för mig som om de säger att folk med lite extra hull inte duger utan måste formas om så gott det går....

/Ainon kanske levt under en sten.
Jag undrar alltid hur man ska klara av att gå på toaletten i såna plagg.

Edit: ser nu i artikeln att det finns något som kalla "kisshål"
Men verkar fortfarande komplicerat...
 
Det verkar över huvud taget inte komfortabelt att se snygg ut.
Säger jag som inte äger smink, som visserligen ogärna visar att jag är lite överviktig men då väljer att ha tröjor eller skjortor utanpå jeansen för att inte visa korvar/däckringar (inte jättetjock men skulle ha nytta av att gå ner 5-10kg och borde göra något åt saken typ idag).
Man ska måla sig i en halv evighet för att tillverka ett annat ansikte, nästa hälften av evigheten ska man använda till att greja på olika sätt med håret - och så ska man trycka in både här och där för att det ska bli estetiskt tilltalande. Och så ska man välja kläder som man egentligen inte är bekväm i, för vems skull då???
 
Jag undrar alltid hur man ska klara av att gå på toaletten i såna plagg.

Edit: ser nu i artikeln att det finns något som kalla "kisshål"
Men verkar fortfarande komplicerat...


Nu vill säga att kisshål har jag aldrig stött på. Mina drar man ner som vanliga trosor.

Tillägger: sånt där skulle jag aldrig ha! Mina har bara högre midja med lite extra resår. Som stadiga mormorstrosor som därför inte halkar ner.
 
Jag läste en som hade provat att använda shapewear i en vecka och hennes erfarenheter... http://www.svt.se/edit/samhalle/haller-hollywoodhajpen-isabella-bar-shapewear-i-en-vecka/

Kändes inte som min grej innan jag läste och definitivt inte efter
Jag dör... Läste på passexpedition medan jag väntade på min pappa, försökte gömma mg i ett draperi och trodde jag skulle kissa på mig av skratt.

I själva sakfrågan så har jag ett par "hålla in magen"-trosor som jag har använt sisådär tre gånger, varav de två senaste var för att det var heltomt i troslådan.
 
Finns ju även "vanliga trosor" som ska "putta upp" rumpan, lite som en bh för rumpor på något vis, och en miljard olika varianter på kläder som ska dra in kroppen på "önskvärda" ställen. Tittas det sedan i klädaffärer så verkar det i mina ögon som om det mesta är gjort för att framhäva bröst och trolla bort eventuellt synligt fett på magen (alternativt visa upp hela kroppen jättemycket, om du råkar "se rätt ut" från början). Samma skit allting.

Visst finns det kläder som inte är så, men väldigt ofta i vanliga affärer iaf så känns det som om kvinnor antingen ska vara fultråkigt praktiska eller sexiga och opraktiska. Sällan det finns snyggare kläder som är lätta att röra sig i, som har bra med fickor osv som exempel, eller snyggare kläder utan världens urringning eller så öppen rygg att du inte kan ha bh under. (Finns det massor av kläder som är snygga och praktiska osv, säg gärna i vilken del av de vanligare klädkedjorna de går att hitta...)
 
@Red_Chili Mina standardkläder till vardags är HM's Shaping Jeans (Superstretchiga. Ser ut som vanliga jeans, men de är så stretchiga så det känns som att man har på sig pyjamastights) och topp från valfri klädaffär. Förstår inte riktigt hur det kan vara svårt att både vara bekväm och snygg? När jag inte har jeans på mig använder jag klänning och tjockare strumpbyxor (de sitter oftast bättre än tunna). Snyggt och bekväm.
Eftersom jag har problem med knäna brukar jag matcha med ett par snyggare sneakers.

I de flesta kjolar/klänningar från t.ex. HM brukar det finnas fickor (de syns sällan, har ägt en del klänningar i tre år för att plötsligt upptäcka att de ju har rymliga superbra fickor i kjolen :D), men har man mer saker med sig har man väll någon tygpåse/väska/ryggsäck av något slag?

För att svara TS: Jag är ju en sån där som råkar "se rätt ut" från början, men brukar använda en underklänning till tightare klänningar för att de faller snyggare då. Inget jag hade haft till vardags. Inte för att passformen är obekväm, men det brukar bli rätt varmt med två klänningar på sig :) Har aldrig sett eller hört någon vän eller bekant använda underklänning oavsett kroppsform så tror att det är ett fenomen som är vanligare utomlands. När jag drar fram underklänningen och drar på mig den brukar folk fråga om jag verkligen ska ha på mig en så kort klänning (som dessutom är öppen för brösten) så jag tror inte det är vanligt att ens reflektera över att det finns :)
 
Jag har fått många frågor i huvudet när jag förut brukade se programmet..
Dels vad de anser vara kvinnligt... Deltagare med säckiga byxor, huvtröja, etc får höra att de klär sig manligt.

Sen undrar jag varför kläder gör kvinnor ofta ska vara så tajta och kurviga. Inte konstigt att man får komplex för kroppen.,
Förutom vissa kedjor med kläder i stora storlekar..där är det bara enorma tält..,
 
Jag har såna! Typ som cykelbyxor med superhög midja. Jag älskar dom! Gillar kläder som håller in och slätar till, och dom känns inte att ha på sig. Gillar att dra upp leggings ovanför midjan också. Men jag är väl konstig på något sätt då. Inte alls samma sak som korsett måste jag påpeka, korsett är stelt och obekvämt. Formbyxorna är ju i leggingsmaterial! Fast hur obekvämt det är beror väl på hur mycket för liten storlek man har..
 
(Finns det massor av kläder som är snygga och praktiska osv, säg gärna i vilken del av de vanligare klädkedjorna de går att hitta...)

Lindex, HM, Kappahl, Vero Moda är vad som finns här i stan och de har alla både snygga, praktiska och bekväma kläder. Tycker ingen av dem har övervägande del kläder åt hållet "fultråkigt praktiska eller sexiga och opraktiska" direkt.
Vardagskläder som är helt okej är väl mest vad de har kan jag tycka och det är inte till de jag går om jag vill köpa nått som är snyggt och sexigt eller för den delen kläder med "världens urringning eller öppen rygg".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp