Bukefalos 28 år!

Guldfasanerna

Låter bra! :)

De rekommenderar runt två dygn, så måndag kväll kanske. Det beror lite på hur lång tid det tar för de här två sista också, men de borde kläckas ikväll/inatt tycker jag. Jag ska vara hemskt försiktig med dem. En tjej jag pratade med nu idag kläckte också sex och har bara kvar två nu två veckor senare.
Menar du att de kan dö så lätt? :nailbiting:
 
Ja de är visst väldigt känsliga som små, vilket låter skumt för en vildfågel egentligen... men så är det! Men jag hoppas förstås att det ska gå jättebra för mina! Jag ska göra allt jag kan. :heart
Jag tror inte de är så känsliga om de har sin höna. Men hur gör du när du tar ut dem?? jag kläckte vanliga fasaner en gång i tiden och satte dem som kycklingar men några flög? eller kravlade ? sig över kanten....försvann såklart. Fick sätta nät över sedan. ( ca 30 cm högt)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag tror inte de är så känsliga om de har sin höna. Men hur gör du när du tar ut dem?? jag kläckte vanliga fasaner en gång i tiden och satte dem som kycklingar men några flög? eller kravlade ? sig över kanten....försvann såklart. Fick sätta nät över sedan. ( ca 30 cm högt)
Sant! :)
Tänkte du när de kommer ur inkubatorn eller när de ska flytta ut? De kommer att bo i ett terrarium (minus orm) härhemma och i framtiden en nätbur med tak, för ja de har betydligt högre rymningsrisk än hönskycklingar. :D Trots att de är rätt markbundna som vuxna.
 
... och lilla ettan kämpar igen. :heart Jag har släckt ned hela rummet inklusive kameran nu i alla fall så att de får sova, jag såg att de var uppe och pickade efter kameralampan stup i kvarten. Så får vi se om de andra två imorgon!
 
Nattinatt.
1715458360914.jpg
 
Alla är kläckta nu! :heart Ettan har fortfarande svårt med balansen men jag har äntligen fått lägga in papper på botten och det verkar hjälpa dem allihop! Fy så dum jag var som inte tänkte på det innan. :( Jag tror i alla fall att jag kan fixa den lilla!
 
Alla är fortfarande vid liv, även Ettan! :heart Jag har varit så orolig för hen hela dagen att jag nästan mått illa, nu måste jag bara komma på något sätt att hjälpa henne på. Jag har sett lösningar där man stoppar in dem i en strumpa så att de inte kan veva omkring, och lite annat.. men såhär små strumpor finns inte så jag får nog hitta någonting annat. Två av dem har även lite grodben, men det går att åtgärda.
Jag vet inte varför, om tempen inte var stadig nog eller om det var det halkiga golvets fel. :( Men jag ska i alla fall försöka flytta ut de tre andra lite fortare än planerat så att de andra får vara ifred i inkubatorn. Så fort de försöker gå eller stå blir de ju översprugna av syskonen.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har två hönor sedan tidigare. I somras fick vi en tupp av en "granne" och samtidigt 10 ägg, 5 vita och 5 ljusbruna, eftersom vår ena...
Svar
3
· Visningar
3 032
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp