Bukefalos 28 år!

Guldfasanerna

20240511_070906.jpg
 
Nu är jag hemma! :D
Två är helt ute och försöker hitta sina stora små fötter, jag tycker lite synd om dem då det är så halt därinne. Hade jag tänkt på det hade jag stoppat in något slags underlag när jag avslutade rotationen. :heart
De andra två pickade (inte pippade ;) ) äggen är på G och de andra sover på saken än så länge. 😊

Jag är så glad, jag var så Himla orolig! Fasaner är tydligen lite oberäkneliga.
 
"With chickens, it’s 21 days. With ducks and turkeys, its 28 days. With pheasants…well, we have a saying at our house that pheasant chicks hatch when they want to hatch because, pheasants. We’ve almost always found hatch day to be right around 24-25 days, but I’ve seen places online that say its anywhere from 19-30 days. Pheasants are definitely a different breed of animal. They do what they want. " 😅
 
Den andra sprattlar fortfarande på sidan, jag vill så gärna sticka in handen och hjälpa till! :( Det här är så mycket mer stressfyllt än jag trodde. 😅

Den blöder också en del, kanske hade den för bråttom ut? Någon van kläckare som kan ge mig tips?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Djur Har två hönor sedan tidigare. I somras fick vi en tupp av en "granne" och samtidigt 10 ägg, 5 vita och 5 ljusbruna, eftersom vår ena...
Svar
3
· Visningar
3 032
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp