Bukefalos 28 år!

Kattsnack 10

Jag tror att jag blev kallad en dumskalle av Alice :cautious:
Hon hoppade upp på bänken i badrummet efter jag duschat så jag passade på att borsta henne.
Efter en stund kurrande så jamade hon.
"Tack, det där var skönt."
Matte fortsatte.
"Jag sa tack."
Matte fortsatte.
"Hörru, det räcker nu."
Matte fortsatte.
"Jag sa att det räcker!"
Matte, aka idioten, sa "Är det skönt? :love:"
Och fortsatte.
"Jo men det räcker sa jag!"
Glor rakt in i mattes ögon.
"Lyssna på mig!"
Matte, aka jubelidioten, sa "Är det skönt?"
Igen.
Och fortsatte.
Måttet var rågat.
Hon blängde på mig och med sin tass rappade hon till mig över tinningen. Precis som en människa skulle göra för att med en gest säga att någon var en idiot. Jag kom helt av mig av den väldigt mänskliga gesten :rofl:

Jag tror att hon kallade mig en dumskalle där och då :cautious:

(För den nyfikne så lydde jag genast. Jag föredrar att hon rappar till mig utan klor framför att hon biter 😅)
 
Till mitt försvar så hade jag inga hörapparater på mig så jag märkte nog inte typ de första två gångerna hon jamade :angel:
 
Seven var in för tandstensborttagning idag och det visade sig att en tand var drabbad av TR och en fakturerad. Tack och lov tog försäkringen båda, så blev inte helt tomt i plånkan. Bara hoppas att det inte blir så mycket mer i år. Bonnie ska in på sin seniorkoll, sen är jag färdig med det. Kanske.
 
Nicke gick upp lite och var sen viktstabil under slutet av vintern och våren. Men nu med värmen så går han ner i vikt igen, jag hoppas det stabiliseras om än på lite lägre vikt då. Men han har bara 100g kvar tills jag skulle boka tid hyfsat snabbt för koll igen och möjligen aptitstimulerande, annars var det ingen akut fara så länge han äter dagligen (och inte rasar över ett par dagar) vilket han gör man har ser onekligen magrare ut, stämmer ju såklart med viktnedgången.

Så nu finns det mat framme dygnet runt. Och jag försöker hålla koll på Sune när jag är hemma och vaken så han inte inhalerar allt. Knubbsälen har gått upp 100 gram och väger ju 7,1 jämfört med de senaste veterinärbesöken. Jag hoppas det stannar där! :nailbiting: Vore jobbigt om jag har en som ska banta och helst gå på sitt njurfoder och en som ska äta helst kattungefoder som han vägrar, sunes RC 12+ är godast :meh: och det som står framme för det är godkänt av veterinär att Nicke kan stå på det.
När jag är hemma erbjuds dock 5 olika foder, ibland är ngt bättre anpassat gott.

någon gång vill jag ha två normalt matglada katter så jag kan slippa oroa mig dygnet runt.
 
Älva tar nog priset som den mest överdramatiska katten idag. :meh:

Jag tänkte njuta lite av solen med Juno idag, så jag tog på henne selen och gick ut på gården. Kvar hemma var Älva. Hon låg och vilade på sovrumsgolvet när vi gick ut, men ganska snart efter att vi gått ut såg jag henne sittandes på balkongen vid nätfönstren. Och när hon såg oss började hon tjuta. När vi sedan försvann bakom en trädkrona så började hon VRÅLA. Hon lät så högt och mycket att jag var tvungen att kolla så att hon inte fastnat eller skadat sig på något. Men nä, när jag såg henne och ropade på henne så blinkade hon och pep ett tyst "hej."

Älva tycker extremt sällan att det är kul att gå ut i selen. Men jag måste ju få ta ut Juno, som ju tycker att det är kul? Nu var vi dessutom precis utanför.

Tur att tjejerna har varandra när jag inte är hemma!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 515
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 351
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 625
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp