Bukefalos 28 år!

Vad ingår i din stallhyra?

L

Lovelovelove

Ni som är inackorderade, jag har lite frågor!

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?

Vad ingår?

Vad behöver du göra själv?

Finns det paddock/ridhus?

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?

:D
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hejsan

vilken bra fråga, jag har oxå velat ställa den? Är nämligen intresserad av att bli fodervärd, o därav veta lite om priser o gämföra lite osv..:), hoppas på att många svarar:bump:

Mvh Lina
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? 100 riksdaler

Vad ingår? mockning, utsläpp/insläpp,utfodringar 4ggr om dagen, hyresvärden hämtar hö, spån och halm

Vad behöver du göra själv? resten, rida och ta hand om min häst, behöver inte komma nån dag om hästen ska vila.

Finns det paddock/ridhus?
paddock.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
ja.


bor i mindre stad, med ganska mycket stallplatser.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

2000 kr/månad
Allt foder och strö ingår, 4 fodringar/dag stallägaren sköter det. Schemalagda helger, ca 2 pass/månad, ridbana, skrittavstånd till ridhus och underbara ridvägar och trevligt sällskap!


Det är verkligen värt pengarna, hästen trivs jättebra!
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Oj vilka bra priser ni tycks ha;).. , ska bli intressant o se vad fler kommer säga:=)
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hyran är 2486 kr/mån. Ridhus finns liksom paddock. Det ingår kraftfoder, hösilage, saltsten, spån och full service på vardagarna. På helgdagar har vi rullande schema vi som har hästarna inackorderade. Det blir stalltjänst (en halvdag) var tredje vecka.

Priset gäller för ponny (knappt 3000 kr för stor häst) och jag tycker faktiskt att det är ett helt okej pris.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Såg att du bodde i Stockholm/Åkersberga så jag kan ju tala om att mitt stall ligger ca 3 mil från Åkersberga :)
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
1100:-

Vad ingår?
Fri tillgång på grovfoder, in/utsläpp, täcke av/på, alla fodringar. Mockning när jag inte har möjlighet att åka upp.

Vad behöver du göra själv?
Mocka, motionera.

Finns det paddock/ridhus?
Nej, men det skulle jag ändå inte använda om det fanns.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Jag tycker det är helt okej.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?

:D

För inackorderade är priset alltid för högt och för stallägare är det alltid för lågt. :devil: Jag tror inte man kan diskutera sig fram till vad som är rätt pris.

Så är det ju med lönen också. jag tycker alltid lönen är för låg men chefen säger att den är för hög.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Det viktigaste är inte vad man betalar och vad som ingår utan hur man trivs i stallet. Priset är för mig ovidkommande.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Rätt pris är väl alltid upp till stallägaren!

Om jag har 10 stallplatser och vet att fodret till de 10 hästarna kostar en viss summa varje månad och så läggar jag på lite för det jobb jag utför, då blir ju priset lagom för den stallägaren :rofl:
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Rätt pris är väl alltid upp till stallägaren!

Om jag har 10 stallplatser och vet att fodret till de 10 hästarna kostar en viss summa varje månad och så läggar jag på lite för det jobb jag utför, då blir ju priset lagom för den stallägaren :rofl:

Jo men sen måste man ju snegla på vad andra stall runt omkring tar.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? 2600

Vad ingår? morgon, lunch, insläpp, kvällsfodring samt lunch hö

Vad behöver du göra själv? mocka + fixa mat

Finns det paddock/ridhus? ja både och

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? ja det tycker jag, med tanke på att det ligger väldigt nära city.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
(skriver stall 1 och 2, stall 1 ligger ca 5 minuter skritt ifrån det andra)
stall 1: 2000 kr/månad.
stall 2: 2350 kr/månad.

Vad ingår?
stall 1: Hö, betfor, havre, spån. (jag köper krafft/lusern själv)
stall 2: Hö, krafftfoder, spån. (jag köper betfor/lusern själv)

Vad behöver du göra själv?
stall 1 och 2: Inget speciellt. Mocka och rida, packa höpåsarna.

Finns det paddock/ridhus?
Ja på plats! 2 ridhus, 2 paddockar. Samt fler paddockar inom 5 min skrittavstånd. Är även ridavstånd till ett till ridhus.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Ja, här där jag bor så kostar det så här.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

jo visserligen, men det beror ju på hur stallet drivs och vilka förutsättningar som finns. Det kan ju vara olika i de olika stallen.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? ca 18-1900 brukar det landa på

Vad ingår? Kallhyra. Hö och spån betalas efter förbrukning. Uppvärmt omklädningsrum, sadelkammare/torkrum. Box såklart och hage likaså.

Vad behöver du göra själv? Mocka, fylla höpåsar och kraftfoderhinkar, fodringar (in/utsläpp och lunch) på rullande schema. Enklare reparationer av hage och box. Ta hand om hästen.

Finns det paddock/ridhus? Paddock.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? Mja.. Jag trivs i stallet så jag tycker att priset är okej.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?

2900 kr

Vad ingår?
In-/utsläpp alla dagar, täcke av och på och alla fodringar, samt allt foder och strö(torvmix)

Vad behöver du göra själv?

Mocka. (O pyssla med hästen såklart.)

Finns det paddock/ridhus?

Paddock med belysning

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?

Ja. Blev dyrare när jag stod på kollektivstall med låg kallhyra...
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Ni som är inackorderade, jag har lite frågor!

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? 2200kr

Vad ingår? havre, korn, mineraler, fri tillgång på hösilage, fri tillgång på torv, fodring/4 ggr dagligen, in-utsläpp, täckesbytning

Vad behöver du göra själv? fixa till min häst, in-utsläpp ca 1 gång/månaden (helgschema)

Finns det paddock/ridhus? paddock samt ridavstånd till ridhus. och grymt mycket fina ridvägar i skog

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? då jag vet att kallhyran på stallet är väldigt hög så tycker jag att det är rimligt. hyresvärdarna går mer minus än plus på stället. stallet ligger väldigt bra till.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Såg att du bodde i Stockholm/Åkersberga så jag kan ju tala om att mitt stall ligger ca 3 mil från Åkersberga :)


Neee du skojjar:d, gud så nyfiken jag blir nu... Får man komma o hälsa på kanske :D?? O kanske de så smånungom kommer finnas en stallplats till mig oxå:bump:
,, du kan väl skicka ett P.M till mig ang vart stallet ligger o vad de heter, ja kanske vet vart till o med...''mvh linusen
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Ni som är inackorderade, jag har lite frågor!

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? 1400 kr

Vad ingår? hö.korn.havre.betfor.mineral, spån och halm

Vad behöver du göra själv? mocka varje dag vi hjälps åt med in och utsläpp och helger har rullande schema

Finns det paddock/ridhus? paddock

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
man får mycket för pengarna
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 190
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 544
Anläggning Alltså... Jag hade igår samtal med stallägaren som sa att hen behöver höja hyran med ca 1000kr/häst/månad och jag kommer inte ha...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
13 248
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Den 31 december löper nuvarande elhandelsavtal ut. Jag håller nu på att kolla runt lite på olika bolag och se om priset skiljer sig och...
2
Svar
30
· Visningar
1 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp