Bukefalos 28 år!

Vad ingår i din stallhyra?

Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
1100:-

Vad ingår?
Havre, ensilage, box, hage, samt att mockning, maten & blir gjort 6 dagar i veckan.

Vad behöver du göra själv?
Ha stallttjänst en gång i veckan då man mockar, gör krafften, ensilget, tar in hästarna på kvällen. 8 hästar står det där.

Finns det paddock/ridhus?
Paddock 15 minuters ridavstånd, hyr den.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Ajjemän :)
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? 600

Vad ingår?
Utsläpp, spån, kvällsfodring

Vad behöver du göra själv?
Köpa foder, insläpp + 7 arbetspass/veckan

Finns det paddock/ridhus?
5 mins skrittavnd

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?

Nja dyrt -.-
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? 1.200kr

Vad ingår? Inoch utsläpp,4 fodringar dag och mockning

Vad behöver du göra själv? ja inmget bara åka och rida hästen men ibland sköter jag insläppet på kvällen då jag oftast rider då.

Finns det paddock/ridhus? ja 5 min bort och nära till skogen och flera egna gärden att rida på mkt bra galoppträng blir det.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? nej det är la för billigt igentligen med allt som ingår men ändå...
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Jag betalar 650 kr per häst.

Ingår gör gödselhantering.
Resten sköter jag själv. Har två hästar och hyr stallet själv.
Finns ingen ridbana eller liknande, däremot enormt stor hage.

Bor i Dalarna.
Tycker det är ett ok pris men eftersom det är dåligt med förvaringsutrymme och lätt blir dålig luft i stallet tycker jag det ligger lite högt. Dessutom har jag aldrig el på i hagen så där sparar ju hyresvärden in några kronor också.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
3553 kr

Vad ingår?
In och utsläpp, utevistelse mellan ca. 08.00-14.00
Fodring 4 ggr/dag Mån- Fre. Fullvärdig foderstat + strö, hösilage-Krafft grund + 6 spån eller torvbalar/månaden.
Tillgång till två st. ridhus 20x60 + 24x80, + utebana (enligt schema).
Bra terräng med mängder med mysiga ridvägar.
På anläggningen finns goda tränings och tävlingsmöjligheter på alla nivåer i dressyr och hoppning.

Vad behöver du göra själv?
Fylla 3 höpåsar, göra iordning kvällshinken med müsli, mocka, fylla vattenhink (de har vattenkopp också men min har även hink), rida, borsta. Vi har också stalltjänst ibland, ca 2 ggr per termin så de också då.

Finns det paddock/ridhus?
Ja, två stora ridhus, 25*80 resp. 20*60 och en stoooor utebana med terränghinder (bank, trappa, vattengravar,pulvermangran osv).

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?Jadå.


står på samma ställe

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? Tycker det är kalas. Trivs bra än så länge, bara stått där i fyra månader snart. Inte så dyrt med tanke på allt. finns tvättstuga också med torkrum som ja uppskattar väldigt mycke:angel: stalltjänsterna kan va lite jobbiga men "lite" motion har man väl inte dött av:devil:
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Betalar 2100 kr/månaden och då ingår
4 spånbalar
13 kg ensilgare (man kan få hö med men vet inte hur mkt per månad eftersom min får ensilage)
3 kg havre
Halm
Morgonfodringar på vardagar
Ridhus

Tycker det är ett bra pris. Trivs jättebra i stallet. Ägaren har eget ensilage och fixar alla påninköp och så själv. Lägger ut 4 spånbalar varje månad i vårat "spånfack" ser till att det alltid finns en ensilagebal inne. Harvar och vattnar manegen.
Sen har dom ju inga egna hästar i stallet så dom har ju inte så mkt med hästarna att göra och favoriserar då ingen vilket är jätteskönt.
Sen finns ju de flesta bekvämligheter och mkt förvarning. Stoooor uppvärm sadelkammare med skåp, täckeshyllor. 2 täckestorkar, tvättmaskin, massa krokar.
Uppvärmt fikarum och värme i golvet, litet kök, toa, klädskåp o.s.v.

Ganska mkt åtagande dock, men bara 9 hästar så att släppa ut/ta in tar typ 20 min och att fodra går ju på ett par minuter. Man är inprincip alltid ensam i ridhuset.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Betalar 750 kr i månaden.
Då ingår utstäpp på vardagarna, kvällsfodring alla dagar.
På helgerna delar vi upp i stallet vem som släpper ut, vi hjälps åt med insläpp, fodar lunch den första som kommer ger lunch.
Det finns en paddock.
Tycker det är ett bra pris, jätte skönt att slippa släppa ut på vardagarna.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Har inte fått hem min häst (islandshäst) än men jag kommer att ha min häst enligt följande.

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? 2500 kr (lösdrift)

Vad ingår? Strö, grovfoder + betfor. Ev kraftfoder får man köpa själv. Box/spilta finns om man behöver stalla upp sin häst tillfälligt vid exempelvis sjukdom eller så.

Vad behöver du göra själv? Inget. Men vill/kan man hjälpa till så får man avdrag på hyran.

Finns det paddock/ridhus? Paddock, ridhus, ovalbana och roundpen. Allt nyanlagt/nybyggt och i absolut toppskick.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? Ja, absolut! Jag kommer att ha fantastiska träningsmöjligheter, kända tränare kommer regelbundet och håller kurser och det finns en instruktör att tillgå om man behöver hjälp med något. Min häst får gå på stora, naturliga beten med blandad terräng, ligghall och gott om naturligt skydd finns. :laugh:
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
1600.-

Vad ingår?
Havre, betfor, hö, hösilage, torv.
In o utsläpp, och alla fodringar.

Vad behöver du göra själv?
Mocka och rida:)

Finns det paddock/ridhus?
Paddock och 15min med bil till ridhus.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?

Ja jag tycker det är lagom.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Ni som är inackorderade, jag har lite frågor!

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?

Vad ingår?

Vad behöver du göra själv?

Finns det paddock/ridhus?

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?

:D

Betalar 625:-/månad,då ingår inget mer än box,hage el vatten och dyngstacken. Har varmvatten i stallet,nära till ridhus (5 min med bil) och nära till paddock,(20 skrittväg) kanonvägar att rida på,täckestork-rum och uppvärmd sadelkammare.

Vi i stallet sköter hästarna hel och hållet själva,dvs jag släpper ut,lunchar,tar in min häst själv,och om man ska bort så hjälps vi åt då istället. Bor även på samma gård allihopa (lägenheter på landet med stall) så det är ju direkt ingen resväg till stallet,utan släpper ut när jag morgonkissar hunden,och ger natthö när jag kvällskissar hunden. Trivs megabra!
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
1500;

Vad ingår?
Hö, havre,korn,betfor,Halm Ut o Insläpp + alla fodringar

Vad behöver du göra själv?
Mocka fixa iordning maten

Finns det paddock/ridhus?
Finns 2 padokar varav en används till tävling ibland med hindermatrial

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Ja tycker det är bra då allt ingår eftersom jag inte har körkort.
Har stått på ställen som är betydligt dyrare o inget alls ingår.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Jag accorderar inte in min häst någonstans. däremot så har jag en inaccordering.

Hon betalar 750 kr i månaden, i kallhyra i detta ingår 10kg hö om dagen och in eller utsläpp plus varannan helg stalltjänst.

Hon har tillgång till kanon ridterräng.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? 2000 kr

Vad ingår? Allt

Vad behöver du göra själv? Borsta och rida, köpa till ev. tillskottsfoder

Finns det paddock/ridhus? Ja/ja

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Definitivt ja.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? 1000 under sommaren och 1300 under hästen.

Vad ingår? under sommaren- ingenting
underhösten- fodring och in/ut-släpp

Vad behöver du göra själv? mocka, Fixa mat osv.

Finns det paddock/ridhus? ja paddex rid bana på 20x40

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? ja verkligen det är ett super stall, mat köper vi från boden super billigt.
jätte fina hagar och ny ridbana kan inte bli bättre:)
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? 700:- är kallhyra. Köper hö och kraftfoder på annat håll.

Vad ingår? Utsläpp, insläpp, fodringar 3-4 ggr/dag, täckesbyte (ibland...)

Vad behöver du göra själv? Jag hjälper till ganska mycket, och tar in både min och stallägarens häst/hästar när jag är i stallet vid rätt tid. Byter täcken och fixar osv. Ställer fram allt hö till min häst i Ikeakassar och annat foder också.

Finns det paddock/ridhus? En ganska dålig, men funktionell ridbana. Underlaget är väldigt ojämnt tyvärr och ungarna använder den som crossbana. Morr.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? Ja, tycker att det är helt okej! Men sen kan man ju alltid önska sig mer...

Har bytt stall nu, så nu gäller annat:

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? 2.000:-

Vad ingår? Hö, strö (spån), insläpp, utsläpp.

Vad behöver du göra själv? Ställa fram foder, mocka, täckesbyte ingår inte heller. Köpa kraftfoder.

Finns det paddock/ridhus? Ja! Nybyggt ridhus, stor gräsbana och det kommer att byggas stor grusbana i sommar och galoppbana till hösten!

Tycker du att priset är lagom om man jämför med vad som ingår? Ja! Tycker att det är kanon!
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
2100 kr

Vad ingår?
13 kg ensilage och 3 kg havre/dag, 4 spånbalar, halm, morgonfodringar vardagar och manegekort

Vad behöver du göra själv?
Hästskötseln. Sen har vi schema på övriga fodringar, in och utsläpp.

Finns det paddock/ridhus?
Ridhus

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Ja det tycker jag absolut. Har stått på stall där man fått betala strö och foder själv och då har priset överstigit 2100 kr rejält (då har kallhyran legat på runt 800 kr)
Sen är stallet så otroligt fint och välsköt. egen kross finns, Kök, omklädningsrum, toa, stor varm sadelkammare med mycket hyllplats, krokar och skåp. Täckestork och tvättmaskin.
Och underbara stallkompisar!!
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?2000 kr

Vad ingår?Fri mängd hösilage, hö samt krafft grund. Saltsten. 4 spånbalar/månad.
Insläpp och utsläpp
Fodring morgon, lunch och em.

Vad behöver du göra själv? Mockar själv, byter vatten, gör iordning höpåsar och ev extra foder.
Har kvällsjour 1 dag/varannan vecka - fodra åt 9 hästar samt sopa stallgången.
Har helgjour ca 2 gånger/termin - Lördag och söndag. Utsläpp 8,00. Förbereda lunchfodring samt sopa stallen. Insläpp 13,00. EM fodring 15,00 och kvällsfodring 19,00. Vi är två stycken under helgen.

Finns det paddock/ridhus?Ridhus och två utebanor.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? Ja jag tycker att det är mkt prisvärt. Detta är det stall i denna stad där jag anser att man får mest för pengarna.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?500kr

Vad ingår?
In och utsläpp,där vi får hjälpa till om vi vill/är där vid den tiden.Fodringar 4/dagen.Vi köper in hö tillsammans a´300/månaden och då har vi totalt fri mängd av det.Stor fin hage.Paddock som är relativt bra hela året om.

Vad behöver du göra själv?
Blanda maten,sätta fram höpåsar och spannarna.Mocka boxen.Fylla på vattnet i hagen.Köpa in mitt foder,men delar den kostnaden med en annan tjej så de blir inte spec dyrt.

Finns det paddock/ridhus?
Finns paddock och miljontals ridvägar på söderåsen.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Jag tycker de är billigt och bra! Trivs som fisken i vattnet och hästen älskar sin bästa kompis i hagen.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Numera har jag ju eget stall, men har tidigare varit inackorderad på lite olika ställen.

Stall 1:

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
Vad ingår?

1550,-
Fullservice inkl foder (köpte dock till chevinal plus själv)
Ej täckesbyten

Vad behöver du göra själv?
Rykta och rida... :p

Finns det paddock/ridhus?
Nej, men 300 m till anläggning m ridhus och flera utebanor, privattränare och ridskola.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Ja, ganska billigt.


Stall 2:

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? Vad ingår?
1300,- har jag för mig. Fullservice exkl havre och chevinal.

Vad behöver du göra själv?
Blanda kraftfoder, rida och rykta.

Finns det paddock/ridhus?
Nej.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Ja, absolut! Även detta va billigt.


Stall 3:

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? Vad ingår?
1250,- inkl moms
-In-utsläpp vardagar
-Utfodr vardagar
-Halm
-Hö
-Enstaka täckesbyten
-Tvättmaskin

Vad behöver du göra själv?
-Vi hjälptes åt på helgerna med in-ut och matning.
-Mocka
-Köpa kraftfoder + ställa i ordning

Finns det paddock/ridhus?
Belyst paddock m hinderpark. Numera har de ridhus också, vet ej om hyran är höjd efter det.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Billigt här också.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
1500:-

Vad ingår?
hö,halm, box, hage, fodringar , ut o insläpp , täckesbyten

Vad behöver du göra själv?
Ha stallttjänst helger med de andra.då sköter vi allt.
all mockning , foder osv gör man alltid även vardagar.

Finns det paddock/ridhus?
Paddock finns , ridhus 30 min ridväg..

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
njae
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 190
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 544
Anläggning Alltså... Jag hade igår samtal med stallägaren som sa att hen behöver höja hyran med ca 1000kr/häst/månad och jag kommer inte ha...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
13 248
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Den 31 december löper nuvarande elhandelsavtal ut. Jag håller nu på att kolla runt lite på olika bolag och se om priset skiljer sig och...
2
Svar
30
· Visningar
1 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Betyg idrott högstadiet
  • Växtnäring
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp