Bukefalos 28 år!

Vad ingår i din stallhyra?

Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
Storhästen 2 750:-
Ponnyn 2 150:-

Vad ingår?
Storhästen - ALLT.
Dvs. in&utsläpp, täcke av&på, foder & strö, mockat vardagar, inga fodringar, fina hagar&bete.
Ponnyn - Precis som ovan, förutom mockning.

Vad behöver du göra själv?
Mocka på helgerna till storhästen samt mocka varje dag till ponnyn.
Ger också betfor själv samt extra foder.

Finns det paddock/ridhus?
Ja, både också.
Samt gräsbana, slinga och närhet till annan ridanläggning med både ridhus och ridbana.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Ja verkligen, dock saknar jag det gamla vi hade.
Betalde 2 450:- per häst och alla fick mockat vardagar. Men det är för jag är lat :p..
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

hade hästen inackorderad augusti-februari pga tillgång till ridhus för jag trodde att vi skulle få snö här...blev ingen snö. nu står hästen hemma på gården.

när jag hade hästen inackorderad så betalade jag 1850kr/månad och då ingick det fodring morgon+lunch, grovfoder och havre eller havrefritt kraftfoder,betfor och så tillgång till två ridhus och två utebanor. kvällfodringen delade man upp mellan hästägarna i respektive stall (4 olika). ganska hyffsat pris tycker jag men det är ju alltid bra om man hittar ett billigare ställe
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Ni som är inackorderade, jag har lite frågor!

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
3300kr

Vad ingår?
Fri tillgång på hö, hösilage, havre, kornkross, halm, in-och utsläpp. Fodringar 4ggr/dag.

Vad behöver du göra själv?
Mocka, byta täcken.

Finns det paddock/ridhus?
Båda två.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Ja, för att vara stockholmsområdet.

:D

:banana::bump::banana:
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
400 kr

Vad ingår?
Morgonfodring och utsläpp alla dagar i veckan. Mycket fin hage!

Vad behöver du göra själv?
I princip "allt". Mocka, fodra varje lunch och endel kvällar, fixa iordning foder och vatten, byta täcken, rida såklart osv.

Finns det paddock/ridhus?
Nej, vilket är vääldigt tråkigt.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Ja, jag tycker att det är helt okej.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Jag är hyr inte längre men jag gjorde förut

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
1500 kr

Vad ingår?
Utsläpp (fast det gjorde vi själv eftersom vi täckade själv), hö, spån, havre (fast det får ha inte) och betfor,

Vad behöver du göra själv?
Insläpp, täckesbyten, eget kraftfoder

Finns det paddock/ridhus?
Nej men jag hade 10 min skrittväg till min egna paddock.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Ja fast det var inte värt att ens beblanda sig med människan som äger stallet.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
1500 kr tror jag

Vad ingår?
Fodring, nästan all mat (hö o kraftfoder), in/utsläpp, spån

Vad behöver du göra själv?
Nästan inget ;) Mocka, sopa stallgången, ge hästarna mat ibland.

Finns det paddock/ridhus?
Nej, finns en gräsbana med hinder på sommaren.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Jarrå, med tanke på att allt ingår.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Stallhyran är 2300:-/månaden och då ingår haml, hö, havre, betfor, korn och mineraler. (Vi har dock egna mineraler till våra hästar)
In- och utsläpp med av och på med utetäcket.
Hästarna går i vinterhagar och på sommaren har vi stora beteshagar.
I stallet finns spolspilta med varmvatten.
Vi har en stor ridana att rida på samt en liten lada att rida i på vintern (ca 12*20 tror jag det var).
Tycer detta är en mycket skälig hyra med tanke på att det är stockholm.:)
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Ni som är inackorderade, jag har lite frågor!

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? Jag har ägt min häst i ca 3 veckor och vi har inte kommit överens om någon månads betalning.

Vad ingår? Allt.

Vad behöver du göra själv? Eftersom vi är släkt med de vi har hästarna hos, hjälper jag och min pappa till mycket varje dag på gården.

Finns det paddock/ridhus? Paddock :)

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? MYCKET :D Bättre ställe går inte hitta
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
Grundhyran är 2500, sedan kan man köpa till mer service.

Vad ingår?
I grundhyran ingår morgonfodring, täckespåklädning samt utsläpp mån-fre, en spånbal i veckan samt hö, silage, havre, korn, så mycket som man behöver.

Vad behöver du göra själv?
Helgerna sköts med jourschema och även kvällsfodringen.

Finns det paddock/ridhus?
Ja både paddock och ridhus.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? 700:- är kallhyra. Köper hö och kraftfoder på annat håll.

Vad ingår? Utsläpp, insläpp, fodringar 3-4 ggr/dag, täckesbyte (ibland...)

Vad behöver du göra själv? Jag hjälper till ganska mycket, och tar in både min och stallägarens häst/hästar när jag är i stallet vid rätt tid. Byter täcken och fixar osv. Ställer fram allt hö till min häst i Ikeakassar och annat foder också.

Finns det paddock/ridhus? En ganska dålig, men funktionell ridbana. Underlaget är väldigt ojämnt tyvärr och ungarna använder den som crossbana. Morr.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? Ja, tycker att det är helt okej! Men sen kan man ju alltid önska sig mer...
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
1900:-

Vad ingår?
Allt, havre, betfor, kraft groov 90, analyserat hösilage, mockning, fodring 4 ggr/dag, torvströ och täckesbyten. Saknar dock spolspilta och varmvatten men vi har uppvärmd sadelkammare och vattenkokare så man kan värma vatten där.

Vad behöver du göra själv?
Inget, bara komma och rida. Köper dock extra vitaminer och lucernhack.

Finns det paddock/ridhus?
Belyst paddock med hinderpark finns, 5 min till närmaste ridhus med transport.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Jag tycker att det är för billigt, dom kan inte tjäna en krona på mig, men jag är inte enda inackorderingen så man blir väl inte poppis om man säger att dom borde höja stallhyran.. Känner mig dock lite skyldig.. :o Fast trevligt för min ekonomi för tillfället eftersom jag är sjukskriven just nu. Bästa stället jag någonsin stått på, ordning och reda och hästarna sköts perfekt, är så nöjd kommer aldrig att flytta!!:love::love:
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?4700 kr

Vad ingår?Foder och spån, ridhuskort, fodring, insläpp/utsläpp vardagar

Vad behöver du göra själv? Mocka, rida, byta täcken, ta ut och in på helger, göra iordning foder

Finns det paddock/ridhus? Ja både och

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? Tycker det är lite dyrt, hade velat att täckesbytning och mockning vardagar ingick..
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Nu är jag själv inte inackorderad längre, har eget stall! Men har 3 inackorderingar här hos mig, så jag svarar ändå:p!


Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
De betalar 700 kr.

Vad ingår?
In-och utsläpp vardagar. Stallägaren (jag!) ser till att det finns hösilage (fri tillgång) i hagen.


Vad behöver du göra själv?
Mocka och lägga in kvällsmaten i boxen.

Finns det paddock/ridhus?
Paddock ca 5 minuters skrittväg bort. Här anordnas även träningar/tävlingar. Ridhus ca 30 minuters skrittväg bort, även här träningar/tävlingar/löshoppning. Många fina ridvägar.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Här omkring är det ett bra pris, med tanke på läget (ridvägarna, ridhus, paddock, terängbana).
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
Inget eftersom jag har en deal med stallägaren

Vad ingår?
Allt utom mineraler

Vad behöver du göra själv?
Tar hand om och fodrar alla stallets hästar 1 gång om dagen och mockar om ngn stått inne, fyller på krafftfoder och håller stallet snyggt

Finns det paddock/ridhus?
En ridbana 40*20 och en rundkorall fast den är fyrkantig på 15*15
Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
'Jadu, vad ska jag säga?!:p
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Ni som är inackorderade, jag har lite frågor!

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?

500:- + att jag köper ensilage av stallägaren så det går på ca 800:-
Vad ingår?
Fodring, In- och utsläpp.

Vad behöver du göra själv?

Rida, mocka, sköta om hästen, fylla på med mat. Tar även in hästar ibland när jag är där lägligt till insläppet.

Finns det paddock/ridhus?
Upplyst padock finns

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
Ja, absolut :)! Tycker inte det är farligt alls.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Ni som är inackorderade, jag har lite frågor!

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? 1100

Vad ingår? Halm, havre och morgonfodring

Vad behöver du göra själv? Ut- o insläpp med tillhörande täcke och skyddsbyten, städning av gemensamma utrymmen, och övriga fodringar på rullande schema tillsammans med övriga stallkamrater, vissa reparationer i stall och hagar, vanliga arbetet kring egna hästen med mockning, borstning, motion och iordningställande av foder.

Finns det paddock/ridhus? Inte vid stallet, paddock på ridavstånd, ridhus på transportavstånd

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? Ibland, ibland inte. Vi har väldigt mysiga hästar, som trivs ihop, oftast fungerar även stallfolket bra ihop, även om vissa saker kan missuppfattas... åt bägge håll då, ska erkännas. Men så är det det där med tillgänglighet, dåligt med bussförbindelser, jag har ingen färdtjänst och vet inte om jag kommer få köra bil igen och som sagt... en bra bit till ridhus... Så motion av häst, blir si och så vinterhalvåret.
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?1500

Vad ingår?spån/halm, hö, havre, betfor, mineraler, saltsten.
Utsläpp 7dar,frukost+lunchfodring


Vad behöver du göra själv?Mocka o fixa mat + 1lunch o ett insläpp i veckan. Sedan hjälps vi åt med lite reparationer o målning på sommaren. Delar även upp extra pass när stallägaren måste åka bort

Finns det paddock/ridhus?paddock bredvid stallet

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?Tycker det är ett riktigt bra pris

Det talas även om ett ridhus men inget bestämt ännu, då går ju givetvis stallhyran upp lite
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Ni som är inackorderade, jag har lite frågor!

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?

jag betala 900 i månaden ...

Vad ingår?

de som igår är utsläpp ,fodringar och spån , hö med ....

Vad behöver du göra själv?

jag behöver mocka sj och fixa foder och sköta om min häst, insläpp dela vi upp...

Finns det paddock/ridhus?

ja det finns det ca 3 km ifrån , både ridhus och paddock....:D:

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?

ja det tycker jag .... men kommer bli billigare efter sommaren ,då jag ha eget hö....
:smirk::smirk:
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?3100 (ibland mer, t.ex om jag tar nån extra bal eller beställermockning)

Vad ingår?In-ut släpp, fodring 4ggr/dag,hö,havre, korn, mineraler och betfor (vet inte exakt hur mycket..), påfyllning av vatten, täckesbyten, 1 bal/vecka

Vad behöver du göra själv?Mocka och fixa foder.

Finns det paddock/ridhus?Ja, 2 stora ridhus och en paddock.

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår? Absolut!
 
Sv: Vad ingår i din stallhyra?

jag är delägare i en pålle, han står i ägarens stall så hon står för uppstallning + foder. men jag svarar för om jag nu skulle betala stallhyra ;)

Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad?
1500 kr, skulle det kosta om jag skulle betala.

Vad ingår?
Foder o strö. sedan kommer vi överens om mockning, ut- o insläpp, fodring mm.

Vad behöver du göra själv?
Mockning o iordninggörande av foder. men inackorderingen som finns i stallet så har dom kommit överens om vissa dagar som ägaren tar helt själv. vet inte om inackorderingen får betala mer då, tror faktiskt inte det.

Finns det paddock/ridhus?
vi har tillgång till grannens paddock, där det kostar 125 kr/mån (för ryttaren, inte per häst).

Tycker du det priset är lagom om man jämför med vad som ingår?
jag tycker det är ett väldigt bra pris! :D
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 190
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 544
Anläggning Alltså... Jag hade igår samtal med stallägaren som sa att hen behöver höja hyran med ca 1000kr/häst/månad och jag kommer inte ha...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
13 248
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Den 31 december löper nuvarande elhandelsavtal ut. Jag håller nu på att kolla runt lite på olika bolag och se om priset skiljer sig och...
2
Svar
30
· Visningar
1 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp