Bukefalos 28 år!

Vikt och hälsotråd 2024

Jag har smugit igång en liten deff. Siktar mer på att minska kroppsfettprocenten än att minska i kilon, men siffror är så himla tacksamt att titta på över tid så jag väger mig ändå. Klockade in på 78,6 i morse och siktar mot typ 70(172 lång). Käkar ~1650 kcal per dag och vill helst ha i mig minst 120 g protein, och proteinintaget är högre prioriterat än kaloriunderskott, dvs om jag kan ta en proteinshake till och sluta dagen på 125 g protein men 1720 kcal är det det rätta valet för mig. Ser för mig personligen ingen som helst glädje i att se allmänt smal ut utan föredrar att vara lite bitig, så är rädd om mina gains. :p
Jag är exakt (lika lång och nästan exakt samma vikt) där du är och skulle ha exakt samma mål men vet inte riktigt var jag ska börja 😅
 
Jag är exakt (lika lång och nästan exakt samma vikt) där du är och skulle ha exakt samma mål men vet inte riktigt var jag ska börja 😅
Första steget för mig var att se var jag var viktstabil(~2100 kcal) och fundera på hur stort underskott jag pallar. Sen tycker jag det är mycket lättare att liksom få grepp om hela grejen när jag fokuserar på makronutrienterna. I och med att jag vill ha i mig mycket protein för att bygga muskler måste kaloriminskningen komma från de andra två grupperna(tyvärr för mig som älskar ost och pasta 🙃), fett och kolhydrater. Och så styrketräna som bara den såklart, om man vill bli biffig🏋️‍♀️
 
Min mancold sitter envist i så vågar mig inte på att träna men fokuserar på kosten. Ofattbart nog håller jag mig ifrån snask och är inte särskilt sugen ens. Måste bero på stora mängder protein!?

Pratat med min coach och mina nästa delmål är 75 kg och kunna springa 5 km. (78,9 kg nu kan springa kanske 2).
Annars gillar jag styrketräning bäst så det kommer jag inte släppa.
 
Första steget för mig var att se var jag var viktstabil(~2100 kcal) och fundera på hur stort underskott jag pallar. Sen tycker jag det är mycket lättare att liksom få grepp om hela grejen när jag fokuserar på makronutrienterna. I och med att jag vill ha i mig mycket protein för att bygga muskler måste kaloriminskningen komma från de andra två grupperna(tyvärr för mig som älskar ost och pasta 🙃), fett och kolhydrater. Och så styrketräna som bara den såklart, om man vill bli biffig🏋️‍♀️
Träningen är fixad men jag är en jäkel på att äta snacks 🤭😁 skulle behöva köra igång ett kostschema men har inte kommit så långt än!
 
IMG_0252.png
Idag har jag träningsvärk, konstigt nog. Har bara gått på plan asfalt.
 
Kan nån rekommendera nån bra/god PWO? Gärna med betaalanin! Gillar när det pirrar! Har inte använt på några år och minns inte vad jag gillade och inte.
 
Kan nån rekommendera nån bra/god PWO? Gärna med betaalanin! Gillar när det pirrar! Har inte använt på några år och minns inte vad jag gillade och inte.
Jag gillar protein och kreatin från Optimize Nutrition och dom har precis släppt en PWO också, har inte hunnit testa än men räknar kallt med att den är lika bra som resten 😎
 
Här har vågen precis börjat vända uppåt igen, men jag ser i min lilla graf att det är helt i enlighet med hur det var förra månaden/senaste menscykeln så jag andas djupt och försöker tänka att det jämnar till sig snart :p har landat på 1650-1720 kcal och 110-140 g protein senaste dagarna.
 
Ätit och druckit för mycket den här helgen.
Motionen är sällan svår men intaget av kalorier är värre. Eller snarare kalorier på helgen. Vardagar är lättare.
 
Försöker just nu att få ihop livet med jobb, barn och träning. Svårt och kommer troligen bli ännu svårare när pappan börjar jobba igen. Viktmässigt känner jag mig nöjd. Är sedan länge tillbaka på min "före graviditeten vikt" dock så känner jag att träningsmängden lämnar lite övrigt att önska. Jag är så mycket stabilare psykiskt när jag får träna (ffa cykla) och jag måste öka på mängden nu för att må helt bra.

Imorse snackade vi om att jag har lite svårt med orken och att det lätt blir så att jag hamnar i soffläge med telefonen när jag är ledig. Sambon menade att jag gör ett större tankefel och det är att jag funderar på om jag orkar träna. Han tyckte det var bättre att fråga sig VAD ska jag träna idag istället för SKA jag träna idag? Tänker att jag går på den linjen nu och ser om det blir bättre.
 
Check in igår- 77,7 kg! Den siffran har jag inte sett sen jag susade förbi på vägen upp 😂 har snittat på 115 g protein vilket är lite lite(men bättre än de 90 jag åt förr...), och 1788 kcal vilket är lite mycket med tanke på att proteinet inte är högre. Men fortfarande på ett litet underskott och det verkar ju funka :)
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 272
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
490
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 411
Senast: Stergo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 806
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp