Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

M
Utrustning Har ett tredelat eggbett som jag rider på nu och hästen känns bra på det, funderar inte på att byta men vad tycker ni om det, hur milt...
Svar
15
· Visningar
5 453
Senast: Alpin87
·
S
Utrustning Jag har provat en griffin cob/haflinger til min något svankiga häst, jag tyckar inte at den verkar ligga i bro, men en kompis hevder...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: sleepy
·
A
Utrustning Nu är jag i desperat behov av hjälp... I höstas införskaffade jag ett nytt vintertäcke eftersom jag hade planer på att klippa Nellan...
Svar
6
· Visningar
843
Senast: _Peplis_
·
C
Utrustning Någon som har erfarenhet av den sadeln och som vill dela med sig? Funderar nämligen på en sådan till min tinker.
Svar
11
· Visningar
1 173
Senast: sleepy
·
S
Utrustning Jag har fått STOOORA bettproblem senaste tiden...Bakgrund: Brukar rida med ett tvådelat tränsbett utan nosgrimma på pållen, vilket har...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: Huntress
·
P
Utrustning Hej! Jag är skötare på en häst. Jag rider mest barbacka på honom. Hans sadel har börjat mögla. Jag har smörjt den. Men eftersom ägaren...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: charity
·
S
Utrustning Oftast har jag sett att dressyrgjordar lämnar ett "glapp" från gjordens ändar till sadelkåpan. Såhär: Läste på en annan tråd...
Svar
5
· Visningar
1 409
Senast: Sweet
·
O
Utrustning vilket tycker ni? för- och nackdelar med bitless bridle? funderar på börjes bitless bridle till min pålle.. för att se hur han...
Svar
16
· Visningar
1 209
Senast: psychogrrl
·
S
Utrustning Börjes \"ponny\" hackamore Passar det även till stor häst?
Svar
3
· Visningar
1 467
·
Utrustning Undrar vad ni har för erfarenhet av sådana sadlar? Har fått för mig att hästen har lättare för att både böja sig och att utveckla sin...
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: skuggi
·
Utrustning Vad kan det kosta att skicka en pelhamstång med posten? Eller snarare, hur tjockt och tungt blir det om man lägger det i ett vadderat...
Svar
10
· Visningar
3 857
Senast: joneya
·
Utrustning Har bestämt mig för att köpa en sladdlös klippmaskin och då blir det den för femhunkan på hööks eller den för tusenlappen på börjes...
Svar
5
· Visningar
1 752
Senast: lill_flesky
·
Utrustning Vilken längd på dressyrgjord behöver en häst som har 140cm på hoppsadelgjorden? Cirka? :confused:
Svar
14
· Visningar
1 221
Senast: maja300
·
Utrustning Köpte en SIGMA Allround på H**ks för några månader sen. Passar bra till hästen och har nu också blivit skön att sitta i. Men, den...
Svar
5
· Visningar
1 000
Utrustning FlexiSoft CrossCountry såg jag i affären idag...någon som vet vad det är för extra med dom? är det stålskenor i eftersom de verkar vara...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: SanchoPancho
·
P
Utrustning Vad tyckte ni, ni som kollat in den? Tyckte det va ovanligt mkt nytt, både kläder o hästprylar. Västen s 5, snygg Fleecejackan s 7...
Svar
10
· Visningar
1 446
Senast: Görel
·
I
Utrustning På b**jes finns dessa strykkappor. Men jag kan inte förstå om det är för fram el bak :confused...
Svar
13
· Visningar
1 127
Senast: istapp
·
S
Utrustning \"Jaktkandar\" Hur fungerar ett sådant? Funderade på om det inte är ett ganska så flexibelt användsområde på ett sådant bett, har man...
Svar
7
· Visningar
1 203
·
Utrustning Jag funderar på att investera i ett par läderstövlar av dressyrmodell men känner mig ganska insnöad i det området. Vilka rekommenderar...
Svar
15
· Visningar
1 267
Senast: NiraK
·
Utrustning Min ljusa sadel tål inte regn speciellt bra.. Och jag kan inte låta bli att rida varje gång det regnar heller. Sadeln får fula...
Svar
17
· Visningar
4 796
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S