• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare tjipp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 891
T

tjipp

Mina 2 tjejer(leguaner) 6 år gamla nu i maj.Jag har hört att dom blir ca 8 år men har även hört att dom kan bli upp till 30 det är en bra skillnad eller hur är det nån som kan lite mer om hur gamla dom kan bli??? :banana:

Vad jag har hört kan de lätt bli 15 år gamla.
De är väl vegetarianer, eller hur?? Som behöver lite proteiner ibland (ex. kattmat).

Dom äter bara vegetariskt har små amå tänder som är som rakblad om de skulle äta kött skulle de bli sjuka.
Mina tjejer duschar varje dag för dom säjer att vi har för torrt klimat i Sverige så det blir fel på deras luftvägar som gör att de inte lever så länge här kanske i Florida vet nån hur gamla de blir i Sverige har lite svårt att tro på 25 år

Jo men jag vet inte hur man gör för att få in dom här kanske du eller nån kan ? vad får man den informationen

Med rätt kost menas inte pelets, utan naturlig föda.
(Man ska alltid försöka ge så naturlig föda som möjligt)

Jag har en god vän vars Gröna leguan (om det är en sn du har?) som är 17år!

självklart varierar jag kosten till tjejerna men jag måste ge dom x-tra kalk och vitaminer och det får dom genom speciell pellets som finns i zooaffären...Jag blir väldigt impad av åldern 17 år vet din kompis hur gammal den var när hon köpte den tror inte den funnits i Sverige så många år ??eller??

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 554
Senast: Edla
·
Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: DarkInNight
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Leverera valp vid 12 veckor?
  • Uppdateringstråd 31