2 frågor om hästar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Milton2
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 598
M

Milton2

Hej ! Jag undrar om någon vet hur mycket och hur ofta en häst kissar resp. bajsar ?

Sv: 2 frågor om hästar

Hej
Jag har för mig att på SLU-föreläsningen som jag var på så sa dom att en häst bajsar ca 18 gånger/dygn. (jag tycker att min har färre högar/dygn än så)

Sv: 2 frågor om hästar

det är nog väldigt individuellt åxå. sen spelar säkert fodergivorna in åxå. hur mycket och hur ofta dom får mat. och en del hästar gillar ju inte att ha skitit i boxen, så dom försöker göra det mesta ute i hagen=)

Liknande trådar

Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 096
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
252
Senast: Mary_Oh
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Vi har kämpat med vår häst i ett par år nu. I princip hela hästen är genomgången, nu är vi inne på om det är bakknäna som spökar... 2
Svar
29
· Visningar
2 383
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka