3-i-en sadlar och liknande..

LinnK

Trådstartare
vad finns det för märken egentligen?
och hur är de att rida i m.m.?
vad kostar en sådan här sadel.

låter ju praktiskt att slippa ha både dressyr sadel och hopp eller allround tillexempel... :cool:
 
Den enda jag sett är Griffin Selecta, som ju går på drygt 4500...
 
Som jag har förstått det så är det ingen hit att ha 3-i-en eftersom bommen då egentligen inte blir riktigt balanserad för någon av inställningarna. Detta har jag lärt mig av sadelmakare iofs och det är väl klart att de inte gillar iden :crazy: men jag tycker nog ändå att det låter som en bättre ide att ha separata sadlar...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 171
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: liiinnea
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
0
· Visningar
232
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp