Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Du har hela sommaren och en bit in i augusti på dig, beror på när anm tiden till semifinal går ut. Semi finalerna går i september. I Skåne brukar det vara i Helsingborg, sen tror jag att övriga landet är kungsbacka, Strömsholm och ev en plats till.
Jag har ett 5-årigt sto som hade föl som 4-åring så jag tänkte rida henne. Vi har just börjat hoppa utomhus bana på ca: 80 cm och det känns bra. Lite lustiga språng får man dock räkna med men jag gillar henne och det går framåt. Hon är e. Elmshorn ue. Ramiro och är riden av mig till och från från typ i vintras. Tyvärr är hon inte högsta prioritet då jag har 2 andra hästar som tävlas. Men det går nog lättare att hinna med henne då det blir sommarlov!
Min fick sin första nolla i 1 m på första tävlingen. Man visste ju inte om man skulle våga lämna in kortet innan start eller inte eftersom han fick ett stopp i 0.9 m men det gick ju bra. Nu har vi 6 försök på oss att få 2 nollor till så det ska väl lösa sig. Hoppas kvala färdigt kommande vecka för att han sen ska få vila lite.
Det är lite som ett lotteri. De begränsade antalet försök för att de tyckte folk tävlade sina fyraåringar för mycket men jag tror faktiskt att folk kommer att tävla mer eftersom man inte känner sig säker på sin häst så tävlar man fler tävlingar innan man vågar lämna in kortet. Tror det får helt motsatt effekt än vad man tänkt sig, folk kommer att tävla mer med sina fyra åringar.
det känns som jag ligger lite efter i tävlandet, hade tänkt starta 1m om 2 helger, och om det går bra börja kvala efter det. ska även hinna med en vila innan augusti ... hur har ni planerat?
Min ska få vila ca 6 veckor med start senast början på Juni ev tidigare om han kvalar klart tidigare. Sen sätts han igång igen bortåt mitten eller slutet på Juli.
Finns nån bild på henne på hemsidan: www.walltorp.com men tyvärr har jag inte lagt upp något hopp-kort. Hon heter Edelweiss WL klicka bara på hennes namn.
Det känns som att det är jätte många som gillar Elmshorn-avkommor, varför är just de så spektakulära? :s
Min blev färdigkvalad i mitten på Maj så vilar nu. Behövdes bara 2 tävlingar sen var han klar. Han ser ut att njuta av ledigheten och det saftiga gräset.
Jag har en 5-åring som har haft föl i fjol e Iowa-Moulin xx.
Hon är fullt igång och har startat en 0.90 Pay And Jump och gick nolla där.
Hoppas nu bara att hon kan hålla till sig tassarna och kvala med tre nollor. Men hon är väldigt rädd om sig med bra teknik så jag hoppas det ska gå bra.
Som tur är har jag en fantastiskt duktig ryttare som tävlar och tränar hoppningen samt en duktig tjej här hemma som hjälper till att hålla igång henne. Jag själv har hunnit upp i åren lite för långt för att rida och tävla unghästar.
Trädgård & Växter Det är så fascinerande! Jag hade kunnat köpa virusgrejen om man velat visa testresultaten men det vill man ju inte heller. Jag sätter...